اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تعیین تکلیف‌ ۶۵۰۰ خودرویی که هیچ وقت به دست مردم نرسید
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به پرهام در استان گلستان برگزار شد و یکی از مهم‌ترین موضوعات در این جلسه مشخص نبودن تکلیف ۶۵۰۰ خودرویی بود که متهمان قرار بود در قبال سرمایه‌گذاری مردم به آنان تحویل دهند.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، پیش از ظهر امروز چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده اخلال‌گران نظام اقتصادی موسوم به« پرهام »در استان گلستان به ریاست قاضی مزیدی برگزار شد.

به رغم وجود باران شدید تعدادی از شکات حوالی ساعت 8 صبح در مقابل دادگاه حضور پیدا کردند.ساعت حدود 8:40 دقیقه سه متهم این پرونده شامل سیداحمد میرمحمدی، نادر و مهدی قوانلو وارد دادگاه شدند.

پس از حضور ریاست دادگاه، مستشاران، دادستان، متهمان و شکات این پرونده چهارمین جلسه رسمی رسیدگی به پرونده پرهام آغاز شد.

قاضی مزیدی مانند جلسه‌های قبلی این دادگاه تذکراتی را درباره حفظ نظم و امنیت دادگاه به همه حاضران گوشزد کرد و از سید احمدمیرمحمدی به عنوان متهم ردیف اول این پرونده خواست برای بیان دفاعیات خود در جایگاه حاضر شود.

رئیس دادگاه درباره اتهام میرمحمدی گفت:این فرد متهم به حیف و میل اموال مردم و اخلال در نظام اقتصادی از طریق وصوف وجوه کلان از مردم به مبلغ 169 میلیارد و 941 میلیون و 203 هزار و 984 تومان از اموال مردم سیستان و بلوچستان است.همچنین متهم با مشارکت برادران قوانلو مبلغ متهم به وصول 112 میلیارد و 18 میلیون و 320 هزار تومان از شکات استان گلستان است.

میرمحمدی، متهم ردیف اول این پرونده در دفاعیات خود مدعی شد به همه تعهدات خود در قبال مردم عمل کرده است و مدارک و مستندات لازم را هم در اختیار دارد.وی همچنین مدعی شد خیلی از شکات او را نمی‌شناسند و با واسطه با او در ارتباط بودند؛ بخشی از پول‌هایی که قرار بود به عنوان سود به مردم داده شود در اختیار واسطه‌ها قرار دارد.

قاضی مزیدی با بیان اینکه تا کنون هیچ سند و مدرک محکمه‌پسندی دال بر انجام فعالیت‌های اقتصادی متهم به دادگاه ارائه نشده است، گفت:متهم هر روز حرف دیگری می‌زند، یک روز می‌گوید در کار واردات قطعات و لوازم یدکی ماشین‌آلات  کشاورزی  بوده اما روزی دیگر می‌گوید فقط یک کاسب در بازار تهران است.اگر مستنداتی از فعالیت اقتصادی که با سرمایه مردم انجام شده است، وجود دارد باید به دادگاه ارائه شود.

مهدی قوانلو، متهم ردیف دوم این پرونده نیز پس از تفهیم اتهام از سوی رئیس دادگاه، گفت:این اتهام را قبول ندارم.او مدعی شد خود یک مالباخته است که تمام سرمایه خود را در اختیار میرمحمدی قرار داده است.

وی افزود:پول‌هایی که از مردم جمع‌آوری می‌کردیم عیناً به حساب میرمحمدی واریز می‌شد یا اینکه بنا به خواست او، بخشی از پول به عنوان سود به مردم داده شده است.

قوانلو گفت:میرمحمدی قرار بود 6 هزار و 500 دستگاه خودرو به مردم استان گلستان تحویل دهد اما فقط 600 خودرو را تحویل داد.

نادر قوانلو، متهم ردیف سوم پرونده پرهام نیز با رد تمامی اتهامات، مدعی شد هیچ نقشی در مدیریت و تصمیم‌گیری این کار نداشته است و از سال‌های 91 تا 95 شاید کمتر از 5 بار با میرمحمدی آن هم به صورت تلفنی صحبت کرده باشد.

قاضی مزیدی با توجه به ارائه مدارک جدید از سوی وکلای متهمان به دادگاه، رسیدگی به این پرونده را به جلسه دیگری موکول کرد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8473



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96