اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایرانی‌ها و عراقی‌ها باید با هوشیاری اجازه اجرای توطئه‌های دشمنان را ندهند
امام جمعه گرگان گفت: ایرانی‌ها و عراقی‌ها باید با هوشیاری اجازه اجرای توطئه‌های دشمنان را ندهند.

به گزارش  کاسپین خبر  از  گرگان ،‌آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه  گرگان اظهار کرد:اجتماع بزرگ  اربعین  با حضور خیل عظیم دوست‌داران اباعبدالله حسین(ع)نشان از عظمت اسلام دارد.

وی با اشاره به حوادث چند وقت اخیر در کشور عراق گفت:آمریکا به بهانه از بین بردن سلاح‌های کشتار جمعی و ساقط کردن رژیم بعث صدام وارد عراق شد در حالی که هدف اصلی آمریکا تسلط بر عراق و انتخاب حاکم مورد نظر خودش برای اجرای برنامه‌های توسعه‌طلبانه در خاورمیانه بود.

امام جمعه گرگان افزود:ولی به مروز زمان متوجه شد که دستیابی به اهدافی که به دنبال آن بود در عراق دست‌نیافتنی است چرا که اکثر مردم عراق شیعه هستند و آن هم شیعیانی که با ایران روابط بسیار خوبی دارند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد:این شرایط و ناکامی آمریکا در نرسیدن به اهداف مردم نظر در عراق با وجود تحمیل هزینه‌های بسیار بالای لشگرکشی آنها را بسیار عصبانی کرده بود چرا که انتظار نداشت حاکمیت عراق با آنها نباشد.

*آمریکایی از مدتی‌ها قبل با عضوگیری از بقایای رژیم بعث در فکر خرابکاری در عراق بود

وی تاکید کرد:برای همین از دو سه سال بعد از این وقایع، به فکر نزدیکی و ارتباط‌گیری با بقایای رژیم بعث و تقویت آنها برای اجرای برنامه‌های خرابکاری در این کشور افتاد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه آمریکایی‌ها همچنین از شناسایی نخبگان عراقی که در آمریکا، اروپا، کانادا و حتی داخل کشور که در حال تحصیل بودند غافل نشدند، گفت:انسان وقتی به نقشه‌های شیطانی استکبار جهانی با دقت نگاه می‌کند تازه متوجه می‌شود که آنها برای تسلط بر کشورهای جهانی دست به چه اقداماتی خبیثانه‌ای می‌زنند.

نورمفیدی افزود:آمریکایی‌ها طبق برنامه‌ای مشخص صدها سازمان مردم‌نهاد که جوانان بین 15 سال تا 20 سال بودند را شناسایی و اقدام به تقویت آنها کردند تا در زمان مناسب از آنها استفاده کنند.

وی اضافه کرد:از طرفی کشور عراق از بعد از سقوط رژیم صدام، جنگ هشت ساله، جنگ خلیج فارس، حمله داعش و خرابی‌های ناشی از جنگ‌های اخیر دچار فساد و مشکلاتی زیادی شده بود که آمریکایی از این شرایط برای ایجاد اعتراضات خیابانی نهایت استفاده با بهره‌گیری از عناصری که سال‌ها مخفیانه آنها را تقویت کرده بودند، کرد.

مرجعیت شیعه عراق پشت پرده توطئه‌آمریکایی سعودی را برای مردم روشن شد

نورمفیدی خاطرنشان کرد:از یک ماه گذشته مرتب در فضاهای مجازی عراق مردم را تشویق و تحریک به تظاهرات برای حل مشکلات اقتصادی و فساد می‌کردند و اول اکتبر را زمان حضور مردم در میدان التحریر بغداد برای شورش‌های خیابانی اعلام می‌کردند که بعد از حضور عمال‌شان به سرعت این شورش‌ها در شهرهای کربلا، نجف، کوت، العماره و...سرایت کرد و می‌رفت اهداف آمریکا مانند سوریه محقق شود.

امام جمعه گرگان گفت:شبکه‌های ماهواره‌ای آمریکا و سعودی آتش بیار معرکه شده‌بودند و با اخبار جهت‌دار ضمن تشویق مردم عراق به حضور در خیابان‌ها، تلاش می‌کردند آشوب‌ها توسعه پیدا کند ولی با درایت مرجعیت شیعه خصوصا آیت‌الله سیستانی پشت پرده این توطئه‌ها برای مردم روشن شد و عراقی‌ها متوجه اهداف شوم دشمنان خود شدند.

وی یادآور شد:عدم همکاری جناح‌های  سیاسی  و مردم باعث شد که توطئه‌ای که آمریکا از 12 تا 13 سال قبل آن را طراحی کرده بود نقشه بر آب شود.

ایرانی‌ها و عراقی‌ها باید با هوشیار اجازه اجرای توطئه‌های دشمنان را ندهند

نورمفیدی افزود:‌این حوادث در حالی در حال گسترش بود که مردم عراق به واسطه علاقه‌دیرینه‌ای که به امام حسین(ع)و اربعین داشتند خود را آماده پذیرایی از زائران پیاده‌روی اربعین می‌کردند، اما به برکت اربعین این قائله فعلا خاموش شد که برای ریشه‌کنی کامل آن باید دو کشور با هوشیار اجازه اجرای توطئه‌های دشمنان خود را ندهند.

امام جمعه گرگان گفت:مردم عراق باید در این مقطع حساس بسیار مراقب باشند و بدانند آمریکایی‌ها که بعد از سقوط صدام، حاکم برای مردم عراق منصوب می‌کنند هیچ وقت به فکر آنها نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به راهپیمایی اربعین افزود:مطمئنا امسال مردم در اربعین بیشتر از سال‌های گذشته شرکت خواهند کرد چراکه این راهپیمایی تظاهرات به نفع بشریت است چون مهمترین هدف امام حسین(ع)در کربلا برای بشریت بود.

امام جمعه گرگان گفت:سال گذشته بیش از 21 هزار نفر از گلستان در اربعین شرکت کرده بودند امسال این جمعیت با افزایش دو برابری به بیش از 40 هزار نفر تاکنون رسیده است این افزایش و شور نشان‌دهنده دلدادگی مردم این استان به اباعبدالله حسین(ع)دارد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8466



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96