اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تنظیم قرارداد در بنگاه مشاور املاک صددرصد مغایر قانون است
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه تنظیم قراداد در مشاور املاک رسمی نیست از مردم خواست در ثبت اسناد املاک به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند و گفت: تنظیم قرارداد در بنگاه مشاور املاک صددرصد مغایر قانون است.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، هادی هاشمیان صبح امروز در سومین نشست فصلی با روحانیون مستقر با عنوان«یاوران اربعین»در گرگان اظهار کرد:بسیاری از پرونده‌های حقوقی در اثر کم‌سوادی مشاوران املاک که قراردادشان صددرصد مغایر با قانون است بوجود آمده است، قراردادها فنی شده هر کلمه‌ای که در قرارداد نوشته می‌شود درباره آن کتاب‌های زیادی نوشته شده است.

وی عدم استفاده شایسته از ظرفیت علما را یک ضعف برشمرد و تصریح کرد:یکی از دغدغه‌های حجت الاسلام رئیسی در دوره تحول قوه قضاییه استفاده از ظرفیت طلاب و علما است.

رئیس کل  دادگستری  استان گلستان با اشاره به کثرت ورودی پرونده‌های قضایی گفت:در سال 1396 تعداد 16 میلیون پرونده و در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار پرونده وارد محاکم قضایی شدند که در استان گلستان این رقم ۴۰۰ هزار پرونده بوده است که در شان یک جامعه مسلمان و متدین نیست.

هاشمیان افزود:با توجه به معضلات اجتماعی و  اقتصادی  که در کشور پیش آمده پرونده‌ها روبه فزونی است که اگر این روند ادامه پیدا کند ورودی پرونده به محاکم قضایی بیشتر هم خواهد شد.

وی ابراز کرد:دستگاه قضایی یک عنصر است، آحاد مردم می‌توانند در کاهش پرونده‌ها موثر باشند، از مقررات قانونی مطلع شوند، عمده پرونده‌های ورودی به دلیل عدم اطلاع کافی از مقررات قانونی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان از اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان خبر داد و گفت:بسیج حقوقدانان، کانون وکلا و کانون مشاوران حقوقی آمادگی خود را در این زمینه اعلام کردند.

تنظیم قرارداد در مشاور املاک رسمی همانند نوشتن پشت پاکت سیگار است

هاشمیان گفت:یکی از گرفتاری‌های ما در محاکم حقوقی این است که پرونده‌های پیچیده چندین ساله به خاطر این است که مردم آشنایی لازم با قوانین و مقررات قانونی ندارند تشکیل می‌شود به عنوان مثال ثبت اسناد و املاک باید در دفاتر اسناد رسمی انجام شود، تنظیم قرارداد در مشاور املاک رسمی نیست و با نوشتن پشت پاکت سیگار یکی است.

وی ادامه داد:بسیاری از پرونده‌های حقوقی در اثر کم‌سوادی مشاوران املاک که قراردادشان صددرصد مغایر با قانون است به وجود آمده است، قراردادها فنی شده هر کلمه‌ای که در قرارداد نوشته می‌شود درباره آن کتاب‌های زیادی نوشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه واحدهای صلح و سازش را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهیم، ابراز کرد:پرونده‌های قابل گذشت به این واحدها ارجاع خواهد شد.

هاشمیان با اشاره به اینکه سرقت در استان گلستان افزایش پیدا کرده است، افزود:یکی از دلایل وقوع سرقت برای این است که مال داخل حرز نیست، باید خودمان پلیس خودمان باشیم امنیت را به وجود آوریم که این مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8445



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96