اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



خام‌فروشی نقطه ضعف اقتصاد ایران است
امام جمعه گرگان خام‌فروشی را نقطه ضعف اقتصاد ایران دانست و گفت: در حالی که مقام معظم رهبری خام‎فروشی را منع می‎کنند چرا باید سرمایه خود را به صوت خام بفروشیم تا چند برابر قیمت به ما بفروشند؟

 به گزارش کاسپین خبر از گرگان، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی سیاسی  نماز جمعه اظهار کرد:خدا هستی مطلق است و خداوندی که حد و اندازه ندارد را نمی توانیم در ذهن خود بگنجانیم و همه عالم جلوه‎های وجود خداوند است.

*رژیم متجاوز آمریکا به دنبال فشار حداکثری بر ایران است

وی ادامه داد:رژیم متجاوز آمریکا به دنبال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران است تا ملت و نظام مقدس اسلامی تسلیم شود و اهداف خود را به ما تحمیل کنند.

امام جمعه گرگان تأکید کرد:فشار حداکثری نتوانسته دست ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نشانه تسلیم بالا ببرد بلکه با همه فشارها و تلاش‎هایی که در نظام مقدس اسلامی افتاده رشد داشته است‌.

نورمفیدی با بیان اینکه باید بیندیشیم که آیا فشار حداکثری آمریکا بر ایران به نتیجه رسیده است، افزود:اخیراً سازمان توسعه ملل متحد«یونیدو» اعلام کرده رتبه ایران بین کشورهای دنیا و از مجموعه ۱۳۵ کشور در رتبه ۹۵ قرار داشته و طی ۱۶ سال، رتبه ایران ۴۰ پله افزایش یافته و به ۵۸ رسیده است.

وی اضافه کرد:یونیدو بیان کرده اقتصاد ایران از وابستگی به نفت در حال جدا شدن است و این نکته بسیار خوبی است که اقتصاد از نفت در حال جدا شدن است و نقطه ضعفی که برای ایران نام بردند خام فروشی است.

*ضرورت پرهیز از خام‌فروشی

امام جمعه گرگان تصریح کرد:اگر بر روی سنگ معدن کار شود و فرآوری آن صورت بگیرد شاید هر متر مکعب ۵۰ میلیون تومان شود و متأسفانه کشور ما گرفتار خام‎فروشی است.

نورمفیدی با طرح این پرسش که چرا باید نفت را به شکل خام بفروشیم، گفت:به طور قطع باید از خام‎فروشی پرهیز کرد و باید نفت فرآوری شود و سپس آن را بفروشیم‌.

وی یادآور شد:متأسفانه سنگ‎های معدن را از ما خریداری می‎کنند و با چندین برابر قیمت به ما می‎فروشند و این معضل نقطه ضعف اقتصاد ایران است.

امام جمعه گرگان متذکر شد:در حالی که مقام معظم رهبری خام‎فروشی را منع می‎کنند چرا باید سرمایه خود را به صوت خام بفروشیم تا چند برابر قیمت به ما بفروشند؟

نورمفیدی اذعان کرد:یک شیشه عطر با قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار به فروش می‎رسد و ایده‎ها، کارخانجات و طراحان روی آن کار کردند و ماده اولیه‎ای که شاید به پنج دلار نمی‎رسید را پس از فرآوری چندین برابر قیمت به فروش می‎رسانند.

وی تأکید کرد:باید از ایده‎ها و فکرها استفاده شود تا مواد اولیه پس از فرآوری به بازار جهانی ارسال شود و چندین برابر قیمت فروخته شوند.

*حقوق شهروندی متن دین است

امام جمعه گرگان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسه با اعضای خبرگان رهبری به مسأله حقوق عمومی تأکید کردند، بیان کرد:این به معنای آن است که مردم از هر مذهبی که باشند باید بتوانند از حقوق عمومی و شهروندی استفاده کنند.

نورمفیدی ابراز کرد:حقوق شهروندی متن دین ما است و حضرت امیرالمؤمنین(ع)وقتی مالک اشتر را به سمت مصر می‎فرستاد بیان می‎کند دلت از محبت مردم پرباشد و تفاوتی بین آنها نگذارید.

وی افزود:مسأله حقوق عمومی در فرامین مقام معظم رهبری مطرح شده و امیدواریم در قوانین کشور نیز بیشتر دیده شود و این مهم باعث اثرات مثبت در جامعه می‎شود.

امام جمعه گرگان به عملیاتی که طی چند هفته گذشته توسط انصار الله یمن انجام شده اشاره کرد و گفت:در هفته گذشته نیز پهپاد یمنی شرکت آرامکو را بهم ریخت و در حمله اخیر به قسمت نجران عربستان حمله کردند.

نورمفیدی با بیان اینکه در این حمله نظامی یمن تقریباً سه تیپ عربستان‎سعودی منهدم شده است، یادآور شد:یمنی‎ها در این حمله هزاران خودروی نظامی و زرهی را به غنیمت گرفتند و عده زیادی از افسران و فرماندهان و سربازان و حتی از ملیت‎های دیگر را به اسارت بردند.

وی با بیان اینکه در این حمله کیلومترها از جنوب عربستان در اختیار یمنی‎ها قرار گرفته است، افزود:تا دیروز ادعا می‎کردند پهپادها متعلق به ایران بوده امروز که نیروی زمینی انصارالله یمن توانسته عربستان سعودی را شکست بدهد دیگر چه می‎گویند.

امام جمعه گرگان متذکر شد:چند سال از جنگ یمن گذشته و عربستان سعودی به جایی نرسیده است و می‎بینیم که یمن با همه فشارها اقدامات مؤثری داشته و دنیا به این نتیجه می‎رسد که مقاومت در برابر هر قدرتی جواب می‎دهد و شاخصه مقاومت در فلسطین، عراق و..اثرگذار است.

*منشأ اغتشاشات عراق بیرونی است

نورمفیدی به اعتراضات عراق اشاره کرد و افزود:دشمنان می‎خواهند همان اقداماتی که در سوریه اتفاق افتاده را در عراق نیز انجام دهند و به طور قطع عامل این اتفاقات در خارج از عراق است و شکی نداریم که عربستان سعودی و امثال آن پشت این شلوغی‎ها قرار دارند.

وی در بخش دیگر از سخنانش با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی اذعان کرد:مسؤولیت نیروی انتظامی در تأمین نظم و امنیت از کوچه‎ها و خیابان‎ها آغاز می‎شود و تا لب مرز ادامه پیدا می‎کند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نیروی انتظامی برای برقراری امنیت همه جا حضور دارد، افزود:نیروی انتظامی برای ایجاد نظام و امنیت ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم کشور کرده است.

نورمفیدی یادآور شد:امنیت و آرامش امروز کشور به راحتی به دست نیامده و ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز گواه این مسأله است و از زحمات نیروی انتظامی تشکر می‎کنیم./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8428



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96