اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



گلایه ساکنان «گرگانپارس» از افزایش ازدحام و ترافیک در فصل بازگشایی مدارس
در حالیکه خیابان‎ها و کوچه‎های «گرگانپارس» دارای ظرفیت محدودی برای تردد خودورها می‎باشد اما تجمع زیادی از مدارس موجب سلب آسایش ساکنان این محله و ایجاد ترافیک و مشکلات دیگر در این نقطه از شهر گرگان شده است.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، با شروع فصل تحصیلی جدید، در بعضی از نقاط شهر که حجم  مدارس  زیاد است شاهد  ترافیک  سنگینی هستیم، یکی از محله‎هایی که تمرکز مدارس و مراکز علمی و آموزشی در آن زیاد است محله« گرگانپارس »می‎باشد، این محله قدیمی واقع در شهر گرگان به دلیل ازدحام دانش آموزان و افزایش تردد خودروها در سال تحصیلی هر روزه شاهد ترافیک و بعضأ رفتارهای ناشایسته‎ای که از سوی برخی شهروندان به دلیل پارک خودروها انجام می‎دهند است در حالیکه خیابان‎ها و کوچه‎های«گرگانپارس»دارای ظرفیت محدودی برای تردد خودورها می‎باشد اما تجمع زیادی از مدارس موجب سلب آسایش ساکنان این محله و ایجاد ترافیک و مشکلات دیگر در این نقطه از شهر گرگان شده است.

*مجوز ساخت مدارس در محله‎های شلوغ درست نیست

در همین رابطه یکی از والدین گرگانی ساکن در محله گرگانپارس با نارضایتی از وضعیت ترافیک این منطقه به خصوص در فصل بازگشایی مدارس گفت:با توجه به اینکه در گرگانپارس مدارس و مراکز علمی و آموزشی فراوانی متمرکز شده است در فصل بازگشایی مدارس تجمع دانش آموزان نیز بیشتر می‎شود که خود این امر زمینه‌ساز ترافیک در این منطقه از شهر است.

فاطمه احمدی تصریح کرد:در ایجاد ترافیک و ازدحام جلوی مدارس، والدین نیز نقش مهمی دارند چرا که اکثر والدین با خودوری خود جلوی مدرسه توقف می‎کنند که این نیز معضل‌ساز است.

وی بیان کرد:مجوز ساخت مدارس در محله‎های شلوغی هم‎چون گرگانپارس درست نیست بیشتر مدارس کنار هم هستند سر و صدای دانش آموزان و از سویی افزایش تردد خودروها آرامش ساکنان این منطقه از شهر را سلب کرده است.

*خیابان‎های گرگانپارس ظرفیت حجم زیادی از تردد را ندارد

رئیس  پلیس راهور  گرگان با بیان اینکه گرگانپارس یکی از خیابان‎های قدیمی و کم عرض گرگان می‎باشد که توسعه پیدا نکرده است، گفت:میزان تردد خودروها در این خیابان بیش از ظرفیت است به خصوص در زمان بازگشایی مدارس که شاهد حضور زیادی از افراد در این محله هستیم.

مهدی سهرابی تصریح کرد:از سال‎های گذشته مجوز ساخت مدارس در این خیابان داده شده بود با این وجود باید بازنگری دقیق‎تری انجام می شد.

وی ادامه داد:12 مرکز علمی و مدرسه در گرگانپارس وجود دارد در واقع خیابان‎ها گنجایش این حجم از تردد را ندارند با این وجود در تمام تقاطع‎های گرگانپارس عامل راهور مستقر هستند و هدایت ترافیکی انجام می‎شود از سویی برای ساماندهی دانش آموزان نیاز به همراهی والدین و مدیران مدرسه داریم خانواده‎ها اجازه دهند به جای استفاده از خودروی شخصی والدین، دانش آموزان خود با سرویس‎های مجاز مدارس رفت و آمد کنند در واقع استفاده از حمل و نقل عمومی موجب کاهش بار ترافیکی می‎شود.

*ایجاد پارکینگ در مدارس و کاهش ترافیک و ازدحام در خیابان‎ها پر تردد شهر

رئیس پلیس راهور گرگان بیان کرد:در حال حاضر نظم‌بخشی ترافیک در معابر انجام می‎شود چرا که ظرفیت معابر را نمی‎توان افزایش داد همه دستگاه‌ها و مسوولان باید به این امر توجه داشته باشند و ساماندهی مدارس را در دستور کار خود قرار دهند.

سهرابی با بیان اینکه بحث ترافیک جلوی مدارس اجتناب‌ناپذیر است، گفت:مدارس ما فاقد پارکینگ هستند مکاتباتی صورت گرفته که مدارس باید دارای پارکینگ باشند و سوار کردن دانش آموزان از داخل مدارس صورت گیرد هم‌زمان با تعطیلی مدارس تمام خودورها جلوی مدارس توقف دارند و منتظر دانش آموزان هستند که این امر موجب ترافیک می‎شود.

*برخورد جدی با افرادی که جلوی مدارس ایجاد مزاحمت می‎کنند

امنیت یکی از موضوعات مهمی است که تمام والدین در طی سال تحصیلی فرزندانشان انتظار دارند از سوی مسوولان انتظامی و سایر دستگاههای مرتبط حفظ شود، در همین رابطه فرماندهی انتظامی گرگان گفت:اواخر شهریور ماه جلسه‎ای توجیهی و تعاملی با حضور مسولان آموزش و پرورش و نیروی انتظامی برگزار می‎شود در آن جلسه مدارسی که از حساسیت بیشتری برخوردار هستند شناسایی و استقرار نیروها به صورت ملموس و غیرملموس در آن نقاط بیشتر خواهد شد.

محمد شیرازی تصریح کرد:به طور کلی گشت‎های محسوس و غیرمحسوس در نقاطی که شاهد تجمع مدارس بی‌شماری هستیم بیشتر خواهد بود از طرفی با مقامات قضایی نیز جلسه‎ای برگزار کردیم که بر این اساس با افرادی که برای دانش‎آموزان مزاحمت ایجاد می‎کنند برخورد شود.

وی بیان کرد:با موتورسوارانی که در ایام سال تحصیلی به خصوص هنگام ظهر و تعطیلی مدارس برای دانش‎آموزان ایجاد می‎کنند برخورد جدی و شدیدی می‎شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8420



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96