اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

۳۰ خانوار سیل زده گلستان در چادر زندگی می کنند
استاندار گلستان گفت: ۳۰ خانواده در شهرهای آق قلا و گمیشان در چادر استقرار داشتند که ساخت منازل آنها را در اولویت قرار دادیم و بزودی تحویل داده خواهند شد.

به گزارش کاسپین خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی  استاندار ی گلستان، هادی حق شناس اظهار کرد:از هفت هزار و ۴۰۰ واحد احداثی  سیل زده تاکنون قرارداد تسهیلات ساخت بیش از ۶ هزار واحد در بانک ها منعقد شده و روند ساخت با سرعت مناسبی در حال انجام است.

وی افزود:۳۰ خانواده در شهرهای آق قلا و  گمیشان  در چادر استقرار داشتند که آنها را در اولویت ساخت و تحویل واحد های مسکونی قرار دادیم و ظرف مدت سه هفته آینده این چادرها جهت سکونت برچیده خواهند شد.

حق شناس با اشاره به روند ساخت واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل اظهار کرد:۵۰۰ واحد مسکونی تا ۱۵ مهر(روز روستا)به مردم تحویل داده خواهد شد و تلاش می کنیم تا پایان آذر ساخت بخش عمده ای از واحد های احداثی را به اتمام برسانیم.

استاندار گلستان با اشاره به جبران خسارات بخش  کشاورزی  گفت:بیش از ۲۵ هزار پرونده کشاورزی در استان تشکیل شده بود که پیشتر ۱۵ هزار پرونده قطعی و بیش از ۱۰ هزار پرونده توسط پژوهشگاه فضایی مورد بازنگری قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هشت هزار پرونده مورد تایید قرار گرفته و بررسی دو هزار پرونده دیگر هم طی روزهای آتی پایان می یابد و خسارت کشاورزان جبران خواهد شد.

حق شناس با بیان اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع مختلف برای راه های استان، یادآور شد:۹۵ نقطه راه ها مرمت و دو نقطه باقی مانده در حال مرمت است و البته باید برخی جاده ها و پل ها اصلاح شوند.

وی ادامه داد:رودخانه های استان در صورت عدم بروز سیل هم نیازمند  لایروبی  بودند که در جریان سیل ۱۰۰ کیلومتر و پس از آن هم قریب به ۱۰۰ کیلومتر از رودخانه های قره سو، اترک و گرگانرود تاکنون لایروبی شده اند و این روند ادامه دارد.

استاندار گلستان آبگیری  سد نرماب  را اولویتی اساسی برای استان دانست و گفت:مخزن سد نرماب ۱۲۵ میلیون متر مکعب یعنی به اندازه سه سد وشمگیر، گلستان و بوستان ظرفیتی دارد و تلاش می کنیم آبگیری این سد را با اعتبارات تخصیص داده شده و همت قرارگاه خاتم الانبیا تا پایان سالجاری عملیاتی کنیم.

حق شناس با اشاره به نامه وزیر کشور خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اهمیت تخصیص اعتبار جهت زهکشی اراضی شمالی گرگانرود و قره سو و با توجه به پاییز پر بارشی که در راه است، خاطر نشان کرد:تاکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شده و ۳۰ هزار هکتار هم در حال اجراست و البته ۲۸۰ هزار هکتاری استان نیازمند زهکشی که می تواند علاوه بر بهره وری زمین در ارائه محصول به استان در هنگام سیلاب کمک کند چرا که در سیل اخیر زمین های زهکشی شده آسیبی ندیده اند.

وی با اشاره به اول مهر و بازگشایی  مدارس ، گفت:تلاش کردیم در ابتدای سال تحصیلی جدید هیچ دانش آموزی بدون مدرسه نباشد و ۲۲ مدرسه در مناطق سیلزده به صورت دو شیفت فعالیت می کنند و از ۲۴ مدرسه تخریب شده ۱۷ مدرسه در حال ساخت هستند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8380



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96