اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرکز جمع‌آوری متکدیان گنبدکاووس هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد
شهردار گنبدکاووس گفت: مرکز جمع‌آوری متکدیان به وسعت یک‌هزار و 600 مترمربع وسعت و 260 مترمربع زیربنا هفته آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر  از گرگان، منصور طعنه‌ گنبد ی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی پیشگیری و مبارزه با موادمخدر شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد:مرکز جمع‌آوری متکدیان از سال‌های گذشته در دستور کار بود که کمبود اعتبارات مانع از تکمیل این پروژه شده بود.
وی افزود:این مرکز در ورودی شهر از سمت آزادشهر واقع شده و یک‌هزار و 600 متر مربع وسعت و 260  مترمربع زیربنا دارد که 80 متر مربع آن برای معتادان گمنام و 180 مترمربع آن نیز برای افراد کارتن‌خواب در اختیار«موسسه مهرآفرینان جوان»قرار می‌گیرد.
شهردار گنبدکاووس گفت:عرصه ی نیز در خیابان«شکوفه شهر»برای ساماندهی افراد کارتن‌خواب سطح شهر اختصاص دادیم که در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
*2 لابراتور ساخت«شیشه»در گنبدکاووس منهدم شد
فرمانده  نیروی انتظامی  شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت:با همکاری نیروهای خدوم انتظامی دو لابراتور ساخت شیشه در گنبدکاووس منهدم شد و در این راستا پنج دستگاه خودرو و 86 کیلو و 200 گرم مواد پیش‌ساز موادمخدر و «شیشه»کشف شد که اگر این فرایند انجام می‌شد بیش از 100 کیلوگرم مواد افیونی«شیشه»وارد چرخه بازار می‌شد.
محمود علیفر اظهار کرد:تاکنون 11 طرح ارتقا امنیت اجتماعی در سطح شهر اجرا شده و 109 معتاد متجاهر و خرده‌فروش و 78 هزار انواع داروی غیرمجاز مانند شربت و قرص متادون کشف و ضبط و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.
وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه تصریح کرد:طرح مقابله و پاکسازی نقاط آلوده در حوالی مدارس و دانشگاه‌ها در دستور کار قرار دارد که با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها اجرا می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه درباره عملکرد حوزه سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی 6 ماهه امسال گفت:غربالگری 39 هزار و 908 نفر در حوزه سلامت روان، غربالگری 15 هزار و 305 نفر در حوزه سلامت اجتماعی و ارزیابی استرس حاد بحران ناشی از سیل برای 477 نفر انجام شد.
فرهاد بدیعی اظهار کرد:154 دوره مهارت زندگی به تعداد 2 هزار و 837 نفر، 59 دوره فرزندپروری به تعداد یک‌هزار و 430 نفر و ویزیت روان‌شناسی به تعداد یک‌هزار و 435 نفر در محلات آسیب‌پذیر شهرستان صورت گرفته است.
وی تصریح کرد:در این مدت 7 هزار و 267 سرنگ و سرسوزن در مراکز کاهش آسیب مردان توزیع و 181 نفر آموزش دیدند همچنین 218 نفر از خانم‌های آسیب‌پذیر نیز از مرکز کاهش آسیب ویژه زنان خدمات دریافت کردند.
*مدیران دستگاه اجرایی برای پیشگیری و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ایده‌پردازی کنند
 فرماندار  شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با تاکید بر مشارکت مدیران اجرایی به ویژه اعضای شورای هماهنگی مبارزه با  مواد مخدر  گفت:انتظار می‌رود مدیران در این جلسات در بحث‌ها و گفتگوها وارد شده و مشارکت داشته باشند.
عبدالقدیر کریمی اظهار کرد:برای رفع مشکلات حوزه آسیب‌های اجتماعی مدیران دستگاه‌های اجرایی با مدیران سایر شهرستان تبادل‌نظر و تجربیات داشته و در این زمینه ایده‌پردازی کنند.
وی تصریح کرد:انتظار می‌رود مدیران شهرستان با هماهنگی و همکاری بیشتر با یکدیگر از جزیره‌ای عمل کردن به منظور رعایت اصل صرفه‌جویی و عدم موازی‌کاری بپرهیزند.

پاکسازی محیط‌های اجتماعی در حوالی دانشگاه‌ها و مدارس در دستور کار قرار گیرد
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد:به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری و مبارزه با موادمخدر و این آسیب‌ها، پاکسازی محیط‌های اجتماعی در حوالی دانشگاه‌ها و مدارس در دستور کار قرار گیرد.
وی افتتاح مرکز جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی کارتن‌خواب‌ها توسط  شهرداری  را از اقدامات مهم برشمرد و گفت:می‌توان با همکاری همه دستگاه‌ها و مدیران گنبدکاووس را به لحاظ یکی از شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی در راستا مبارزه با آن و موفقیت در این زمینه برند کرد.
در این جلسه فرماندار از فرمانده نیروی انتظامی به سبب تلاش‌ها و موفقیت‌ها در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر تجلیل کرد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8371



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96