اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان خبرداد

افزایش ۱۴.۶ درصدی سرقت ها در گلستان/طرح «نگهبان محله» اجرا می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان با اشاره به افزایش ۱۴.۶ درصدی سرقت‌ها در استان، گفت: طرح «نگهبان محله» در گلستان اجرا می‌شود.

به گزارش  کاسپین خبر ، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گلستان اظهارکرد:تفاهم‌نامه‌ای با  سپاه  و  نیروی انتظامی  داریم که براساس آن گشت‌های رضویون در محله‌های مختلف افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد:از زمان فعال شدن این گشت‌ها، اتفاقات خوبی رخ داده و  سرقت ‌های زیادی کشف شده است.

 دادستان  عمومی و انقلاب مرکز گلستان با اشاره به افزایش ۱۴.۶ درصدی سرقت‌ها در استان گفت:طرح نگهبان محله از مدت‌ها قبل ارائه شده اما هنوز اجرایی نشده است در حالی‌که دادستانی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به طور جدی پیگیر اجرای این طرح است.

سیدحسینی گفت:افزایش دوربین‌های امنیتی در محله‌ها و شهرک‌هایی که در حاشیه شهر قرار دارند هم یکی از موضوعاتی است که برای جلوگیری از سرقت و حفظ امنیت باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی از ساماندهی ضایعاتی‌های شهر  گرگان  خبر داد و افزود:وجود خریداران مال مسروقه، سارقان را به انجام جرم ترغیب می‌کند برای این کار ، ساماندهی ضایعاتی‌ها را در دستور کار قرار دادیم و تعداد زیادی از این واحدهای بدون مجوز را پلمب کردیم.

سیدحسینی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی به ویژه شرکت‌های خدمات‌رسان مانند برق، آب و غیره باید نسبت به حفظ تجهیزات خود حساسیت بیشتری داشته باشند، گفت:این شرکت‌ها گشت‌های مشترک خود را با نیروی انتظامی افزایش دهند.

دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به بخشنامه ابلاغی رئیس قوه قضائیه درباره جرایم قابل گذشت گفت:پرونده‌های مربوط به برخی جرایم از جمله توهین، ضرب و جرح و غیره باید ابتدا در واحدهای صلح و سازش  شورای حل اختلاف ، رسیدگی و در صورت سازش طرفین از ورود آن به محاکم قضایی جلوگیری شود.

وی ادامه داد:تاکنون پنج شعبه سازشی شورای حل اختلاف را در دادسرا مستقر کردیم و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد پرونده‌هایی که به این شعبه‌ها ارجاع شده، منجر به صلح و سازش شده است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/8365



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96