اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۲۰۰ نفر در گنبدکاووس توسط تیم درمانی گروه جهادی ویزیت شدند
مسئول گروه جهادی رویش‌های انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تیم درمانی این گروه که از ۳۱ مرداد تا هشتم شهریور برای خدمات رسانی به مردم محروم روستاها به دهستان سلطانعلی گنبدکاووس اعزام شدند، هزار و ۲۰۰ نفر را به صورت رایگان ویزیت کردند.

محمد احسانی‌کیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار کاسپین خبر اظهار داشت: ۱۵۰ نفر نیروی جهادی  دانشگاه علوم پزشکی   تهران  شامل تیم‌های  درمانی ،  عمرانی ، کارآفرینی، فرهنگی و رسانه در این مدت به مردم محروم ۱۲ روستای قورپلجه، امیدآباد، امیدیه، توحید یک و دو، فیضیه یک و دو، سلمان یک و دو و ابوذر یک، دو و سه دهستان سلطانعلی بخش مرکزی  گنبد کاووس خدمات رسانی کردند.

وی افزود:در این مدت هزار و ۲۰۰ نفر توسط تیم درمانی مستقر در روستای قورپلجه ویزیت شدند و همچنین کارشناسان بهداشتی به صورت خانه به خانه آموزش‌های لازم در بحث تغذیه و سلامت دندان را در اختیار ساکنان روستاهای هدف قرار دادند و یک روانشناس هم خدمات مرتبط را به روستاییان ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه امکان استفاده از بخش‌های مختلف درمانی برای افراد مراجعه کننده به طور همزمان وجود داشت گفت:از مجموعه هزار و ۲۰۰ مراجعه کننده به تیم درمانی در این مدت ۹۰۴ نفر توسط پزشک و ۳۱۸ نفر توسط ماما ویزیت شدند و ۲۱۳ نفر از خدمات فیزیوتراپی، ۲۱۴ از خدمات گفتاردرمانی و ۲۳۲ نیز از خدمات شنوایی‌سنجی استفاده کردند و برای ۷۶ نفر آزمایش خون انجام و به ۸۳۰ نفر نیز با تجویز پزشک، دارو تحویل شد.

مسئول گروه جهادی رویش‌های انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود:۹ روحانی حاضر در این گروه جهادی در مدت حضور در روستاهای هدف، آموزش‌نماز جماعت، احکام دین و مسائل شرعی را به کودکان و نوجوانان ارائه دادند و تیم فرهنگی نیز هسته جهاد مردمی با هدف قطع نشدن ارتباط مردم در پیگیری مطالباتشان با گروه را تشکیل و تیم کارآفرینی نیز با بررسی منطقه قرار است برنامه مناسب را تهیه کند.

احسانی‌کیا ادامه داد:تیم عمرانی نیز با همکاری کمیته امداد، عملیات تعمیر و مرمت دو واحد مسکونی را انجام داد و سه دستگاه سرویس بهداشتی برای مردم روستای فیضیه ۲ احداث کرد.

به گفته وی، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران برنامه ریزی کرده تا به مدت چهار سال به مردم روستاهای دهستان سلطانعلی گنبدکاووس خدمات رسانی کند که امسال دومین مرحله اعزام آنان به منطقه انجام شد.

به گزارش کاسپین خبر، دهستان سلطانعلی بخش مرکزی گنبدکاووس با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت دارای ۲۸ روستا است که گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ۳۱ مرداد تا هشتم شهریور در ادامه خدمات رسانی سال گذشته برای مردم ۱۲ روستا برنامه های مختلف را اجرا کرده، امروز منطقه را به سمت تهران ترک می کند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8226



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96