اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور در گرگان آغاز شد
رئیس پارک علم وفناوری استان گلستان با اشاره به آغاز سومین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی کشور، گفت: از ساخت ربات‌هایی با کارآرایی مناسب در این پارک حمایت می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از  گرگان ، مهدی غفاری ظهر امروز در سومین دوره مسابقات  رباتیک  دانش‌آموزی کشور(KTG Cup)که به میزبانی گرگان در حال برگزاری است، اظهار داشت:از ایده‌ها و ربات‌های دست‌سازی که کارایی و بازارپسندی را داشته باشند در بخش مالی و ساخت آن در پارک‌ها حمایت می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرد:اتفاقات زیادی در حال رخ دادن است و باید تلاش کنیم که از اتفاقات در بخش تکنولوژی به خصوص در بخش ساخت ربات عقب نمانیم.

وی با اشاره به ساخت ربات در دهه 50، گفت:امروزه همه چیز تغییر کرده و جوانان ایرانی موفق شده‌اند ربات سینا را بسازند و به کمک آن جراحی انجام می‌شود و جراحی‌های خطرناک به راحتی در حال انجام است و در حال مذاکره با روسیه برای صادرات این نوع ربات هستند.

وی خاطرنشان کرد:یکی از معضلات ما در بخش میراث فرهنگی ناهنجاری در برج قابوس است و برای تمیز کردن و جلوگیری از تخریب این بنا به دنبال ساخت ربات هستیم تا این برج جهانی از علف‌های هرز تمیز شود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان تاکید کرد:در کشور مکان‌هایی در حال راه اندازی است که جوانان توانمندی‌های خود را در قالب تیم‌سازی نشان دهند چرا که در دنیا ساخت ربات می‌تواند کارکردها و مهارت‌ها را افزایش دهد و تحول در تکنولوژی را نوجوانان درک می‌کنند و برنامه‌ویسی افزایش داده می‌شود.

وی افزود:اگر افرادی ربات‌های خاصی طراحی کنند پارک‌ها از آنها حمایت مالی و ساختی می‌کنند چون استفاده از ربات‌ها ناگزیر است و در آینده کاربرد آنها بیشتر می‌شود به خصوص در مناطق حادثه‌خیز، در تصادف‌ها و زلزله این ربات‌ها باید ساخته شود و در دسترس نیروهای امدادی و پزشکی قرار گیرد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/8216



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96