اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



آخرین گروه از حجاج گلستان به گرگان بازگشتند
آخرین گروه از حجاج استان گلستان پس از پایان اعمال حج تجمع از سرزمین وحی بازگشته و امروز چهارشنبه وارد گرگان شدند.

معاون اداره حج و زیارت گلستان در این پیوند گفت:آخرین گروه حاجیان گلستان شامل دو کاروان و مجموعا ۲۷۰ نفر امروز چهارشنبه با پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی وارد  فرودگاه  بین المللی گرگان شدند.

محمدرحیم ملاح در گفتگو با خبرنگار کاسپین خبر اظهار داشت:در مجموع سه هزار ۹۶۴ نفر شامل حجاج، عوامل کاروان و اجرایی، مدیران ستادی و کادر پزشکی و فنی که در قالب ۲۶ کاروان از استان گلستان به سفر حج تجمتع رفته بودند؛ به گرگان بازگشتند.

وی بیان داشت:باوجود احتمال تاخیرهای پروازها و جابجایی زمان سفر به علت حجم بالای ترافیک فرودگاهی بویژه در مدینه، کمترین تاخیر و حداکثر به میزان یک ساعت در ورود و خروج را شاهد بودیم که نشان دهنده برنامه ریزی مناسب عوامل اجرایی در دستگاههای مرتبط داشت. 
معاون اداره حج و زیارت گفت:زائرین گلستان امسال بطور متوسط ۳۴ روز در مکه و پنج روز در مدینه مستقر و همه کاروان های استان"مدینه بعد"بودند.
ملاح افزود:امسال تنها یک‌زائر گلستان از کاروان  بندرترکمن  در جریان سفر حج فوت کرد که پیکرش در عربستان به خاک سپرده شد.
وی آمار حجاج امسال گلستان را ۱۹۰۰ نفر زن و ۱۸۹۶ نفر مرد اعلام و اضافه کرد:از مجموع هتل های مکه و مدینه پنج هتل در اختیار کارگزاران استان بود که به امر خدمت رسانی مشغول بودند.
ملاح یادآور شد:جوان ترین حاجی گلستان خانمی با ۱۵ سال سن و متولد ۱۳۸۳ و مسن ترین حاجی مردی متولد سال ۱۳۰۰ از  گنبد کاووس بود ضمن اینکه ۹ نفر پزشک وظیفه مراقبت بهداشتی و درمانی حاجیان استان را بر عهده داشتند.

گلستان حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت دارد که باتوجه به وجود شمار قابل توجهی از دیگر مذاهب اسلامی در این استان ؛ حاجیان زیادی از اهل تسنن در کاروان های اعزامی حضور داشتند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8207



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96