اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سه تن فرآورده‌ خام دامی فاسد در گنبدکاووس معدوم شد
رییس شبکه دامپزشکی گنبدکاووس گفت: سه هزار و پنج کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی فاسد از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان شناسایی و معدوم شد.

نادر گوگلانی روز دوشنبه در گفت و گو با کاسپین خبر اظهار داشت:عمده این فرآورده‌ها شامل گوشت قرمز، مرغ و آلایش خوراکی دام و طیور فاسد بوده که با اجرای گشت‌های هفتگی و طرح‌های نظارتی  دامپزشکی  و همکاری  نیروی انتظامی  در ایست بازرسی‌ها شناسایی شده‌است.

وی کشتار غیرمجاز و گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته را عمده علل معدوم سازی این فرآورده‌های خام دامی عنوان کرد و گفت:۳۱ متخلف در این رابطه به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس شبکه دامپزشکی  گنبد کاووس با تاکید بر اجرای طرح‌های نظارتی مختلف گفت:روزانه تیم‌های دامپزشکی و به صورت هفتگی هم گشت‌های مشترک با همکاری مرکز بهداشت و صنعت و معدن، کار نظارت بر واحدهای توزیع، مراکز فروش، آشپزخانه‌ها و رستوران‌های شهرستان را انجام می‌دهند.

گوگلانی افزود:از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۴۶۰ قلاده سگ دارای صاحب در مناطق روستایی و شهری علیه بیماری هاری واکسینه شدند و واکسن تب مالت به ۴۴ هزار و ۷۴۸ راس گاو، گوساله و بز در گنبدکاووس زده شد.

وی اجرای طرح  واکسیناسیون  تب برفکی بر روی دام‌های سبک و سنگین و واکسیناسیون دام علیه بیماری لمپی اسکین را از مهمترین برنامه های اجرایی دامپزشکی تا پایان سال با هدف مقابله با بیماری‌های دامی در شهرستان عنوان کرد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد و دامداران این شهرستان حدود ۸۰ هزار دام سنگین و حدود ۳۵۰ هزار رأس دام سبک را پرورش می‌دهند؛ این شهرستان صاحب یکی از بزرگترین میدان‌های فروش دام زنده در کشور است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8183



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96