اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معمای «حقوق نجومی» یا «متعارف» مدیرعامل شرکت گاز گلستان
مقاومت مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در پاسخ به این سوال که ماهانه چقدر حقوق می‌گیرید؛ دیدنی و شنیدنی بود، حقوق مخفی که معلوم نشد نجومی است یا متعارف! پیگیری آن به مدیران بالادستی حواله شد که باید پاسخ دهند آقای مدیر چقدر حقوق می‌گیرد.

به گزارش کاسپین خبر از  گرگان ، مدیران و مسوولانی که این روزها بر کرسی‌های مسوولیت تکیه زدند و در قبال خدمت به نظام اسلامی حقوق و گاهی مزایا و پاداش دریافت می‌کنند گرچه زحماتشان قابل تحسین است اما نباید در پاسخگویی به مردم و رسانه‌ها کم‌تحمل باشند و به اصطلاح«زود از کوره در بروند»، خوب است در آستانه هفته دولت یادی از شهید رجایی کنیم که مخالف دریافت حقوق غیرمتعارف برای خود و کابینه‌اش بود اما چرا این رویه در دولت‌های مختلف تداوم پیدا نکرد و برخی مسوولان نجومی‌بگیر شدند و خود را ذخیره انقلاب نامیدند و گاه در این حرکت از یکدیگر پیشی گرفتند، عده‌ای در قبال دریافت  حقوق نجومی  گردن فراز کردند و عده‌ای هم شرمنده و سرافکنده شدند و از دریافتی‌شان سخن نگفتند، برخی هم به خاطر دریافت حقوق کمتر نسبت به سایر مدیران لب به اعتراض گشودند و قصد شکایت به مقامات بالادستی داشتند همه اینها را گفتیم تا در جشنواره شهید رجایی که هر ساله در استان برگزار می‌شود از مدیرانی که عملکرد«رجایی‌گونه»دارند، تجلیل شود.

بحث فساد اقتصادی در برهه‌ای نقل محافل بود و این روزها نیز به عنوان دغدغه رئیس قوه قضائیه به آن تاکید می‌شود تا برخی افراد در جایگاه مسوولیت در حاشیه امن قرار نگیرند و خدمت صادقانه به ملت را اصل بدانند البته در این بین مطالبه‌گری رسانه‌ها و پیگیری مردم شاه کلید اصلی است تا این مطالبه در گیر و دار انباشت سایر مطالبات عمومی گم نشود.

حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی طی دهه 80؛ با صدور فرمان هشت ماده‌ای برخورد با پدیده فساد اقتصادی را بر همگان گوشزد کردند، دولت نیز مصمم شد تا نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق مدیران اقدام کند که این مهم به مرحله اجرا نرسید و به صورت مقطعی از سوی رسانه‌ها مطالبه و اما کم‌کم در حاشیه قرار گرفت.

*پاسخگویی برخی مدیران گلستان نسبت به حقوق دریافتی

برخی از مسوولان و افراد سیاسی که در هفته خبرنگار به دفتر کاسپین خبر استان گلستان آمدند به این سوال که«ماهانه چقدر حقوق می‌گیرید»پاسخ دادند، آنها پاسخگویی به این سوال را نه غیراصولی خواندند، نه به حاشیه رفتند، نه غیرمنطقی خواندند، نه آنکه موضوع حقوق دریافتی را مسأله‌ای شخصی نامیدند؛ شاید چنین سوالی برایشان غیرمنتظره بود اما شهامت این را داشتند از پاسخ به یک سوال ساده فرار نکنند.

میزان حقوق دریافتی مدیران این استان شاید برایتان جالب باشد چنانکه«مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان ماهانه حقوق 6 میلیون تومانی دریافت می‌کند و مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بنا به حکم حقوقی 4 میلیون و 400 هزار تومان در ماه دریافتی دارد، صاحب حجتی فعال سیاسی هم بالغ بر 6 میلیون تومان حقوق می‌گیرد و امثالهم».

و اما در روزهای اخیر که مدیرعامل  شرکت گاز  استان گلستان به همراه اعضای هیأت مدیره؛ نشست خبری برای ارائه برنامه‌های هفته دولت ترتیب دادند، خبرنگار فارس یکی از سوالات خود را به میزان دریافتی حقوق ماهانه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره این شرکت با توجه به اینکه مردم در این شرایط سخت و جنگ اقتصادی به سر می‌برند اختصاص داد، آقای مدیرعامل«محمدرحیم رحیمی»هم در پاسخگویی به این سوالِ کاملا شفاف؛ آنقدر صغری، کبری چید و جواب شفافی نداد تا بنا به عقیده‌اش عطش این سوال در اذهان باقی بماند؛ مشروح پاسخ این مدیر گلستانی را در ادامه بخوانید.

*از مسوولان بالادستی که به ما حقوق می‌دهند مسأله را پیگیری کنید

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در خصوص میزان حقوق دریافتی ماهانه‌اش به خبرنگارکاسپین خبر گفت:با«آقای محمدشفیع»رئیس امور مالی و پشتیبانی صحبت کردم که پاسخ شما را بدهد اما ایشان گفت که این سوال استانداردهای لازم را ندارد!اما ترجیح می‌دهم که سوال‌تان را پاسخ بدهم.

رحیمی افزود:کارمندان دولت براساس سوابقی که دارند متناسب با شرایط و ویژگی‌هایشان اعم از تحصیلات، تجربه و شایستگی که طی دوران خدمت به دست آوردند برای آنها جدول حقوقی تعریف شده است، اگر منظور شما از حقوق دریافتی این است، طبیعتا باید از مسوولان بالادستی که به ما حقوق می‌دهند، مسئله را پیگیری کنید.

وی بیان کرد:اگر منظورتان میزان دریافتی حقوق اعضای هیأت مدیره است باید بگویم بنده به عنوان مدیرعامل و سایر اعضاء بعد از اینکه تراز مالی شرکت صادر و مورد تائید مجموعه شرکت ملی گاز ایران قرار می‌گیرد معادل یک ماه حقوق و مزایا که همکاران در این حوزه‌ها نقش داشتند، تعیین می‌شود.

*سقف حقوقی در این شرکت کاملا رعایت می‌شود!

وقتی از مدیر سوال شد که با همه این تفاسیر صراحتا و به طور شفاف حقوق ماهانه خودتان را اعلام کنید، پاسخ داد:باید از مسوولان بالادست سوال کنید که با توجه به ویژگی‌های شغلی، میزان حقوق ما را تعیین می‌کنند، اصلا بگذارید خیالتان را راحت کنم، در سازمان با توجه به طی کردن پله‌های رشد و اثرگذاری که در کار تعریف می‌شود، میزان حقوق معلوم می‌شود.

رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا جزو نجومی‌بگیران هستید، به ذکر یک خاطر اشاره کرد و گفت:خیلی از همکارانم وقتی خارج از وقت اداری در ساعت 18 یا 19 با آنها تماس گرفته می‌شود در وهله نخست شوک به آنها وارد می‌شود که خدای ناکرده مشکلی پیش آمده است و اگر این تماس ساعت 24 شب باشد شوک آنها بیشتر می‌شود، سختی کار ما در شرکت بالاست.

وی تصریح کرد:یک کارمند باید 6 دانگ در اختیار شرکت باشد، برای درمان کارمندان هم برنامه‌ریزی شده است، کارمند شرکت وقتی هزینه درمانی انجام دهد مطابق چارچوب‌ها بخشی از آن را کم می‌کنند و در قالب فیش حقوقی به فرد بازگردانده می‌شود که این اتفاق فکر می‌کنم در هیچ سازمان دیگری نمی‌افتد.

این مدیر ادامه داد:تخمینی که برای سقف حقوقی در نظر گرفتند در این شرکت کاملا رعایت می‌شود و هر کسی حقوق بیشتری دریافت کند از آن کسر می‌شود.

*کسانی که مسوولیت پاسخگویی دارند باید جواب بدهند

رحیمی بیان کرد:تکرار می‌کنم به عنوان مدیرعامل شرکت گاز برخی همکارانم بیشتر از بنده حقوق دریافت می‌کنند برای اینکه براساس چارچوب‌های تعیین شده میزان حقوق مشخص می‌شود.

وی در پایان بدون ذکر حقوق دریافتی ماهانه گفت:دوست دارم عطش پاسخ به این سوال برایتان باقی بماند و معتقدم این پاسخ را باید کسانی به شما بدهند که از لحاظ اداری؛ مسوولیت پاسخگویی دارند، آنها به بنده و همکارانم حقوق می‌دهند باید از مسوولان بالادست در این باره سوال شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8162



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96