اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



توصیه امام جمعه گرگان به استاندار و فرمانداران گلستان در جذب سرمایه‎گذار/ لزوم ریشه‎کنی فقر از جامعه
امام جمعه گرگان گفت: اگر کسی می‌خواهد در استان ما کار‌ کند باید از آن استقبال کنیم، بنده به استاندار گلستان و فرمانداران شهرستان‎های استان توصیه می‌کنم زمینه را برای جذب سرمایه‎گذار فراهم کنند.

به گزارش کاسپین خبر از  گرگان ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه های عبادی و  سیاسی   نماز جمعه  گرگان با اشاره به روز اول شهریور بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک اظهار کرد:ابوعلی سینا حکیم، فیلسوف، پزشک، عارف و شخصیت برحسته ایرانی و اسلامی به‌شمار می‌رود که باید به دنیا فخر داشته باشیم و افتخار کنیم که یک هزار و ۵۰۰ سال قبل شخصیت‌هایی مانند زکریای رازی و ابوعلی سینا در این کشور زندگی می‌کردند و آبروی بشریت بودند.

وی ادامه داد:مدت ها ابوعلی سینا در منطقه ما حضور داشت و جوانان ما باید این شخصیت‌های بزرگ را سرمشق خود قرار دهند.

*برخی پزشکان، پزشکی را تبدیل به دکان کردند

امام جمعه گرگان تصریح کرد:پزشکی شغل شریفی است، پزشکان بااخلاقی زیادی در استان گلستان وجود دارند اما متاسفانه برخی پزشکی را به عنوان یک دکان برای خود به حساب می‌آورند البته این به معنای آن نیست که پزشک دنبال سود خود نباشد اما اینکه محور کار پزشکان فقط سود باشد شایسته شغل پزشکی نیست.

نورمفیدی افزود:کسی که انسان را از بیماری و مرگ نجات می دهد کار بزرگی انجام می‌دهد و مردم نیز باید در قضاوت‌ها منصف باشد و نباید همه پزشکان را با یک چشم ببینند.

وی با گرامیداشت  هفته دولت  بیان کرد:اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور خدمت مقام معظم رهبری رسیدند و تذکراتی برای مسائل کلی کشور ارائه کردند که باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه معظم له در این دیدار بر دلسوزی مسوولان برای پیشرفت کشور اشاره داشتند، ابراز کرد:مردم باید با دولت و نظام در تعامل باشند و این تعامل به ویژه در شرایطی که امروز در آن قرار گرفتیم به نفع کشور و نظام است.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه با تلاش شبانه روزی درصدد هستند بین مردم و نظام جدایی بیندازند، تصریح کرد:ما خود می‌دانیم که در کشور مشکل داریم ولی این مشکلات باید حل شود و نباید شرایط به گونه‌ای باشد که دشمنان از این شرایط برای شکاف بین دولت و نظام استفاده کنند.

وی متذکر شد:مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی به رونق تولید داخل تاکید داشتند و فرمودند ایرانی باید از جنس ایرانی استفاده کند و البته برخی از جنس‌های ایران از نظر کیفیت نسبت به خارجی کمتر است ولی باید این شرایط بهتر شود.

امام جمعه گرگان گفت:از زمامی که جلوی واردات بی رویه گرفته شد اقتصاد داخلی رشد داشته است.

نورمفیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت به توجه بر مسائل  کشاورزی  نیز تاکید داشتند، اذعان کرد:کشاورزی باید نیازهای داخل را تامین کند تا دست ما به سمت دشمنان دراز نشود.

وی تاکید کرد:از مسوولان حوزه کشاورزی درخواست دارم که چرا باید سیب زمینی یک سال آنقدر زیاد کشت شود که بر دست مردم بماند و بک سال آنقدر کم باشد که مردم با مشکل مواجه شوند.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات کشاورزی هم مسئولان بخش کشاورزی باید وارد شوند و هم خود کشاورزان همکاری کنند، تصریح کرد:مسوولان باید تنظیم‌کنند که محصولات مختلف کشاورزی به چه میزان کشت شود.

*انتقاد امام جمعه گرگان به گرانی مسکن

نورمفیدی یادآور شد: برخی مشکلات کشور از جمله مشکلات و کمبودهای حوزه کشاورزی به تحریم ربطی ندارد و حل شدنی است.

وی بر ضرورت تقویت شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود:خانه کشاورز چه می‌کند، این مجموعه تشکیل شده نماینده کشاورزان است و موظف هستند مشکلات بخش کشاورزی را پیگیری کنند.

* بخش خصوصی برای رفع مشکلات اشتغال جوانان وارد عمل شود

امام جمعه گرگان با بیان اینکه توجه به مسأله مسکن نکته دیگری بود که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کردند، اذعان کرد:با این گرانی‎ها در مسکن دیگر چه کسی می‌تواند خانه بخرد، جوانانی که چند سال کار کردند هم شاید نتوانند برای خود سرپناه داشته باشند، ما می‎گوییم این مشکلات حل شود ولی نباید این مشکلات داخلی را بهانه کنیم و بین مردم و نظام فاصله بیندازیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تخریب اقتصاد ما است، گفت:اگر کسی می‌خواهد در استان ما کار‌کند باید از آن استقبال کنیم، بنده به استاندار و فرمانداران شهرستان توصیه می‌کنم زمینه را برای جذب سرمایه‎گذار فراهم کنند.

نورمفیدی اضافه کرد:دولت به تنهایی نمی‌تواند همه مشکلات رابرطرف کند و باید بخش خصوصی وارد عمل شود تا مشکلات اشتغال جوانان حل شود.

وی بر ضرورت جهت‎گیری پیشرفت اقتصادی به سمت عدالت و ریشه‎کنی فقر تأکید کرد و متذکر شد:فقر باید از جامعه ریشه‎کن شود و باید کاری کنیم افرادی که ندارد توانمند شوند و نباید همیشه دستشان به سوی سازمان‎ها و نهادهای خیریه دراز شود./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8154



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96