اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انجمن میراث فرهنگی در شهر و روستاهای گنبدکاووس تشکیل می‌شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: در هفته مشارکت‌های اجتماعی و با دستور سازمان میراث فرهنگی، انجمن میراث فرهنگی در شهر و روستاهای شهرستان گنبدکاووس تشکیل می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از  گنبد کاووس، مریم آق آتابای عصر پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی تشکل‌های مردم نهاد انجمن  میراث فرهنگی  اظهار کرد:با دستور سازمان میراث فرهنگی، انجمن میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد غیردولتی و ملی فرهنگی بر حسب ضرورت در مراکز استان‌ها، شهرها و روستاهای تشکیل می‌شود و با توجه به اینکه اکثر روستاها و شهر گنبدکاووس آثار باستانی و میراث فرهنگی دارند این انجمن به عنوان دومین انجمن میراث فرهنگی استان در گنبدکاووس تشکیل شد.
وی افزود:هدف از تشکیل انجمن مشارکت مردم در حفظ و احیا میراث فرهنگی و آثار باستانی و حفظ مباحث فرهنگی و اجتماعی آثار تاریخی و میراث فرهنگی است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و  گردشگری  گنبدکاووس تصریح کرد:در انجمن‌های میراث فرهنگی،  فرماندار  به عنوان رئیس این انجمن، اداره میراث فرهنگی به عنوان دبیر، آموزش و پرورش، اداره ارشاد، دهیاران، بخشداران، شهردار و رئیس شورای شهر به عنوان اعضا آن محسوب می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد:برخی از آیین‌ها و آداب، بازی‌های بومی محلی و دیگر مباحث فرهنگی موجود در روستاها که یک اثر فرهنگی محسوب می‌شود می‌تواند با کمک این انجمن احیا شده و به صورت ملموس و غیرملموس ثبت شود.
آق آتابای گفت:همچنین با مشارکت مادی و معنوی انجمن‌های میراث فرهنگی می‌توان برنامه‌های فرهنگی اجتماعی خوبی را در حوزه میراث فرهنگی برگزار کرد.
مدیر پایگاه میراث جهانی برج قابوس نیز در این جلسه اظهار کرد:سازمان میراث فرهنگی به تنهایی قادر به حفظ و نگهداری آثار باستاتی و میراث فرهنگی نیست و برای حفظ آن و هویت‌بخشی آیندگان باید همه مردم و مسوولان مشارکت کنتد.
عبدالمجید نورتقانی گفت:آیندگان ما باید متکی به تاریخ خود بوده و با وجود هویت ایرانی موجود به خودباوری برسند، تشکیل این انجمن در حفظ و احیا آثار تاریخی نقش بسزایی دارند.
فرماندار گنبدکاووس با بیان استفاده از ظرفیت انجمن میراث فرهنگی در حفظ و پاسداری آثار تاریخی اظهار کرد:در صیانت و ترویج میراث فرهنگی و مباحث فرهنگی اجتماعی این حوزه از ظرفیت این انجمن استفاده خواهیم کرد.
عبدالقدیر کریمی افزود:دهیاری‌ها و بخشداری‌ها ظرفیت‌های خوبی هستند که با آموزش آنها می‌توان از بسیاری آثار تاریخی موجود در روستاها حفاظت کرد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8150



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96