اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



طراحی دایک حفاظتی در آق‌قلا برای مقابله با سیل
فرماندار شهرستان آق‌قلا گفت: طرحی برای ایجاد دایک حفاظتی با ارتفاع 3 متر و عرض 8 متر در اطراف شهر آق‌قلا تهیه شده است.

به گزارش کاسپین خبر، امیرشیر توماج در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد:طرح ایجاد دایک حفاظتی در آق‌قلا هم برای جلوگیری از ورود  سیل ‌های احتمالی آینده به شهر و هم به‌عنوان کمربند سبز شهر تهیه شده و اجرای آن نیازمند مساعدت مسئولان استان است.

وی افزود:این طرح برای ادارات منابع طبیعی و محیط زیست ارسال‌شده و خاک مورد نیاز آن از محل  لایروبی  کانال‌ها و  گرگانرود  پیش بینی شده است.

توماج در ادامه خاطرنشان کرد:51 نقطه در سطح جاده‌های شهرستان آق‌قلا برای عبور سیلاب برش داده شد که تاکنون 29 نقطه آسفالت شده است.

وی گفت:با مساعدتی که بعد از حضور استاندار در آق‌قلا داشتیم، حدود 3200 تن آسفالت‌ریزی در سطح شهر داشتیم.

 فرماندار  آق‌قلا خاطرنشان کرد:177 واحد صنعتی در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 144 واحد در شهرک صنعتی آق‌قلا مستقر هستند.تعدادی از واحدها در زمان سیل دچار آبگرفتگی شدند که با تلاش‌های صورت گرفته اغلب آن‌ها به چرخه تولید بازگشتند و تنها 4 واحد بعد از سیل همچنان وارد چرخه تولید نشده‌اند. 

توماج بیان کرد:مشکل این واحدها کمبود نقدینگی است و چشم انتظار تصویب تسهیلات دولتی برای واحدهای صنعتی آسیب‌دیده از سیل هستند.

وی تصریح کرد:تاکنون 9 کیلومتر لایروبی رودخانه گرگانرود در شرق و غرب شهر آق‌قلا انجام‌شده و به دنبال این هستیم که محدوده شهر را هم لایروبی کنیم.

فرماندار آق‌قلا به لایروبی  سد  آق دکش هم اشاره کرد و گفت:برای 20 میلیون مترمکعب لایروبی و افزایش حجم مخزن این سد نیاز به 250 میلیارد تومان اعتبار داریم.در حال حاضر این سد 8 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد.

توماج خاطرنشان کرد:تاکنون پروانه ساخت 400 واحد مسکونی در این شهرستان صادر شده است./ایسنا


http://www.caspiankhabar.com/8102



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96