اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دکتر بسکی در جایگاه ابدی خود آرام گرفت
پیکر مرحوم دکتر غلامعلی بسکی از مقابل بیمارستان بسکی تا ابتدای بلوار دانشجو تشییع و سپس در منزل موقوفه وی واقع در روستای «تنگراه» شهرستان گالیکش نزدیکی جنگل گلستان تدفین و آرام گرفت.

به گزارش کاسپین خبر از شهرستان  گالیکش ، امروز با حضور  استاندار  گلستان، فرماندار گنبدکاووس و بسیاری از مسوولان استانی و شهرستانی،علاقمندان طبیعت و جمع کثیری از مردم سراسر استان گلستان پیکر مرحوم  دکتر غلامعلی بسکی  از مقابل بیمارستان بسکی تا ابتدای بلوار دانشجو تشیع و سپس در منزل موقوفه وی واقع در روستای«تنگراه»شهرستان گالیکش نزدیکی  جنگل گلستان  تدفین و آرام گرفت.

دکتر بسکی فرد خودساخته‌ای که مانند وی در کشور و جهان نایاب و کمیاب است
هادی حق‌شناس عصر امروز در مراسم تشیع و دفن دکتر بسکی در منزل موقوفه وی در روستای تنگراه اظهار کرد:دکتر بسکی فرد خودساخته بود که چهره به مانند وی در کشور و جهان نایاب و کمیاب است و چنین شخصیتی را نمی‌توان تربیت کرد فقط باید بستر چنین افرادی در جامعه فراهم شود.
وی افزود:وی فردی بود که از همه امکانات و شرایط مطلوب زمان خود در سال 1336 گذشت و به یکی از شهرهای محروم در آن زمان(گنبدکاووس)آمد تا خدمات ارزنده‌ای در حوزه پزشکی به مردم ارائه دهد.
استاندار گلستان تصریح کرد:چنین منطقی در بین دانشجویان و جوانان امروزی به ویژه فارغ‌التحصیلان پزشکی بسیار کم وجود دارد و ما باید تلاش کتیم تا چنین منطق و بینشی را در بین جوانان فرهنگ‌سازی کنیم.

دکتر بسکی شخصیت چندوجهی در بخش‌های  محیط زیست ، پزشکی، علمی و حتی مذهبی داشت
وی ادامه داد:دکتر بسکی شخصیت چند وجهی در بخش‌های محیط زیست، پزشکی، علمی و حتی مذهبی با توجه به ایجاد زائرسرا داشت که در نوع خود بی‌نظیر است.
حق‌شناس گفت:محیط زیست موضوع انکارناپذیر است که بی‌توجهی به آن سبب به خطر افتادن زندگی فرزندان و نسل آینده ما می‌شود و باید با توجه به تاکیدات پدر طبیعت در توسعه و گسترش فضای سبز و درختکاری اهتمام ویژه داشته باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان نیز در این مراسم گفت:در جامعه ما افراد خیر و فعال زیادی وجود دارد اما در حوزه محیط زیست و طبیعت کشور و جهان فردی به دلسوزی دکتر بسکی را نخواهد دید زیرا دکتر بسکی در مسائل محیط زیست و طبیعت یک استثنا بود.
ابراهیم کریمی گفت:برای داشتن محیط زیست سالم و حفظ طبیعت باید همه مردم جامعه اعم از مسوولان و مردم عادی توجه ویژه به این موضوع داشته و در حفظ آن مشارکت داشته باشند.
وی درباره خاطره‌ی از پدر طبیعت خاطرنشان کرد:هر زمان در حضور مرحوم بسکی بودیم از بی‌رحمی به طبیعت گله‌مند بود و فریاد می‌زد ضمن اینکه توصیه می‌کرد غذاهای گیاهی را جایگزین غذاهای گوشتی کنیم.
فرماندار گالیکش نیز در مراسم تدفین دکتر بسکی اظهار کرد:یکی از افراد تاثیرگذار در بعد ملی و جهانی در حوزه محیط زیست و طبیعت دکتر بسکی بود که با حرارت و انرژی فوق‌العاده مسائل محیط زیست را دلسوزانه دنبال می‌کرد.
حسین مایلی گفت:دکتر بسکی علاوه بر علاقه به طبیعت و حفظ محیط زیست آموزش‌های مختلفی را در حوزه تکثیر گل و گیاه و درختان به جوامع محلی و علاقمندان به طبیعت ارائه می‌داد.

تنها کار برای آرامش دکتر بسکی کاشت درخت است
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد:در زمان سیل سال 80 که جنگل گلستان تخریب شده بود وی به مانند یک پدر ضمن کمک به آسیب‌دیدگان تلاش می‌کرد تا درختان و نهال‌های جنگلی را از خسارت‌های زیاد ناشی از سیل نجات دهد و ماه‌ها در این راه دلسوزانه زحمت کشید تا جنگل دوباره احیا شود.
ابوطالب قزلسفلو تصریح کرد:تنها کاری که ما می‌توانیم برای آرامش دکتر بسکی انجام دهیم این است که کاشت درخت را توسعه داده و در حفظ منابع طبیعی و محیط زیست به صورت همگانی مشارکت کنیم./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8081



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96