اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پیام تسلیت شخصیت‌های ملی و استانی برای درگذشت پدر طبیعت ایران
شخصیت‌های ملی و استانی با صدور پیام های جداگانه، درگذشت غلامعلی بسکی پدر طبیعت ایران را تسلیت گفتند.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور،  استاندار  گلستان، فرماندار گنبدکاووس و جمعی از اعضای شورای شهر  گنبد کاووس  در پیام هایی درگذشت  دکتر غلامعلی بسکی  را تسلیت گفتند.

در این پیوند علی اصغر مونسان در پیام تسلیت خود گفت:جامعه دوستدار طبیعت یکی از حافظان پیشکسوت و دلسوز محیط‌زیست ایران را از دست داد.

مرحوم دکتر غلامعلی بسکی که علاوه بر حرفه پزشکی، چندین دهه فعالیت‌های گسترده و هدفمند زیست‌محیطی و خیرخواهانه را در کارنامه عمر پربار خویش دارد، از چهره‌های برجسته در ترویج فرهنگ صیانت از میراث طبیعی ایران است.

بی‌تردید باقیات صالحات آن فقید سعید سال‌های متمادی دل‌های بسیاری را شاد و خشنود خواهد کرد و پیام‌های سازنده"مکتب حرمت حیات"وی نیز روشنی‌بخش مسیر حفاظت از طبیعت ارزشمند ایران خواهد بود.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم در پیام خود نوشت:مرحوم دکتر بِسکی در سالهای حیات خود همواره مدافع  محیط زیست ، پیشگام در انجام امورات خیر و چهره ای دوستدار خانواده و طبیعت بود و اینک درگذشت ایشان پس از طی دوره سخت بیماری، ضایعه ای برای علاقه مندان به محیط زیست محسوب می شود.

 در پیام عبدالقدیر کریمی فرماندار گنبدکاووس هم آمده است:مردم گنبدکاووس که افتخار همزیستی با پدر طبیعت ایران زمین را طی سالهای متمادی داشته اند جز نام نیک و همتی دلسوزانه برای دوستی با طبیعت ، اقدامات خیرخواهانه و وقف های بسیار از این شخصیت برجسته ملی و بین المللی ندیده و همواره نام او را مقارن با چهره ای ماندگار در یاد و خاطرشان ثبت خواهند کرد.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبدکاووس، قرجه طیار نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون، نیز در پیام های جداگانه ای درگذشت پدر طبیعت ایران را به خانواده ،علاقه مندان به محیط زیست تسلیت گفتند.

به گزارش کاسپین خیر، دکتر غلامعلی بسکی معروف به پدر طبیعت و محیط زیست ایران متولد ماه بهمن سال ۱۳۱۰ در سبزوار و یکی از هواداران برجسته محیط زیست به شمار می رود.

وی از ۶ سال پیش به دلیل سکته مغزی ابتدا در  بیمارستان  و سپس در منزل بستری و تحت مراقب بوده اما از ۱۶ آبان پارسال به دلیل مشکلات تنفسی به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بسکی در گنبدکاووس منتقل شده بود.

وی پس از به پایان رساندن تحصیلات متوسطه، در رشته طب  دانشگاه علوم پزشکی  تهران ادامه تحصیل داد و درسال ۱۳۴۵ در رشته جراحی زنان از همان دانشگاه فارغ التحصیل شد.

دکتر بسکی در سال ۱۳۴۵ بیمارستانی را در شهر گنبدکاووس تاسیس کرد اما در سال ۱۳۴۹ زندگی شهری را رها کرد و زندگی خود را وقف دفاع از محیط زیست نمود.

وی درچند دهه اخیر فعالیت های گسترده ای در زمینه حفاظت از طبیعت و محیط زیست انجام داد که راه اندازی بنیاد جهانی دکتر بسکی با عنوان مکتب حرمت حیات با هدف حفظ محیط زیست از آن جمله است.

تاسیس بیمارستان و زایشگاه دکتر بسکی، تاسیس مدرسه تیزهوشان و نیز خانه ریاضی استان گلستان و سرای گاندی(تیزهوشان فقیر در روستاها)و وقف ۶ باب منزل مسکونی در مشهد از دیگر فعالیت های این پزشک طرفدار طبیعت است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8071



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96