اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مرکز تخلیه زباله پزشکی غرب گلستان افتتاح شد
مرکز تخلیه زباله های پزشکی غرب استان گلستان با اعتبار ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریالی امروز چهارشنبه با حضور معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استانی در سایت جمع‌آوری زباله آق قلا به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گلستان گفت:این واحد پسماند با لایه های ژئوممبران و ژئو تکستان در سطحی بالغ بر ۴ هزار متر مربع افتتاح شده و ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار متر مکعب  زباله  برای دفن اصولی پسماند پزشکی بی خطر شده را دارد.

محسن سمیعی گفت:با آماده سازی بستر پذیرش با ارتفاع دو و نیم متر، امکان انتقال زباله های کم خطر  بیمارستان ی در این سایت فراهم است.

سمیعی گفت:مدیریت زباله‌های بیمارستانی بسیار حساس و با سلامت جامعه گره خورده است که باید مدیریت این زباله‌ها به سازمان پسماند واگذار شود تا با یک مدیریت یکپارچه از این تهدید بالقوه فاصله بگیریم. 

وی گفت:ارتقای سیستم‌های بی خطرسازی، آموزش مداوم نیروهای شاغل در عملیات جمع آوری و استفاده از وسایل حفاظت فردی توسط کارگران از جمله مواردی است که به‌عنوان محورهای اصلی مدیریت پسماند مد نظر سازمان قرار دارد.

وی گفت:در گلستان مانند سایر استانهای شمالی کشور بدلیل داشتن شرایط خاص جغرافیایی و عوامل مختلف زیست محیطی از قبیل تنوع زیست محیطی، آب و هوا، وجود عرصه های پراکنده جنگلی و همجواری اکثر شهرها و روستاها با عرصه های منابع طبیعی، بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و مرغوبیت زمینهای کشاورزی، پسماندهای پزشکی از حساسیت خاصی برخوردار است.

در آیین افتتاح این سایت، غراوی معاون استاندار، کنعانی مدیرکل  محیط زیست ، دادبود شهردار گرگان و جمعی از مدیران استانی حضور داشتند.

مردم شهر و روستاهای گلستان روزانه ۸۰۵ تن انواع زباله تولید می کنند که این پسماندها در ۲ سایت زباله آزادشهر و آق قلا پردازش می شود./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8067



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96