اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



هزار میلیارد ریال در بخش دامپروری مراوه تپه سرمایه گذاری می‌شود
نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که یک واحد دامداری گاو شیری ۳۰۰۰ راسی با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریال در شهرستان مرزی مراوه تپه احداث می شود.

شهرام کوسه غراوی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت:این سرمایه گذاری توسط صندوق بازنشستگی کشور انجام می شود و با احداث این واحد  دامداری ، برای چند صد نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

وی گفت:مقدمات موافقت احداث این واحد دامداری گاو شیری توسط صندوق بازنشستگی کشور با توجه به ظرفیت خوب مرتعی ، تولید علوفه و بخش  کشاورزی  شهرستان  مراوه تپه ، انجام شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

کوسه غراوی ادامه داد:گلستان بویژه نواحی شرق آن ظرفیت بسیار خوبی برای پرورش دام دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال، در رونق تولید و ایجاد درآمد برای مردم مناطق روستایی استان هم موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد:گلستان در بخش های مختلف کشاورزی، گردشگری و صنعت نیز از ظرفیت های خوبی برخوردار است که تنها در سایه تعامل و همدلی بیشتر بین نمایندگان این استان در مجلس، استاندار و معاونین او، مدیران کل و ائمه جمعه و جماعات بالاخص نماینده ولی فقیه در استان می توان از آنها برای توسعه  اقتصادی  گلستان بهره برد.

نماینده مردم چهار شهرستان مینودشت،  گالیکش ، کلاله و مراوه تپه با تاکید برضرورت توسعه متوازن ۱۴ شهرستان گلستان، گفت:بخشی‌نگری آفت توسعه استان است که باید این نگاه در بین همه مدیران بالاخص مدیران ارشد استان و نمایندگان این استان در  مجلس شورای اسلامی  حذف شود.

کوسه غراوی به پروژه راه آهن گرگان-بجنورد -مشهد نیز اشاره کرد و افزود:اجرایی شدن این پروژه که مطالبه ۴۰ ساله مردم گلستان بالاخص نواحی شرق آن است هنوز در اول راه است و بایستی به عنوان یک زیرساخت مهم توسعه با جدیت ازسوی مدیران و نمایندگان استان پیگیری شود.

وی همچنین با اشاره به انتصاب استاندار جدید گلستان که فردی با تخصص اقتصاد است، اضافه کرد:امروز استان نیاز به عزم جدی برای توسعه دارد و دیگر نمی توان به روش آزمون و خطا پیش رفت و استاندار جدید با شناخت درستی که از مسائل اقتصادی دارد باید با بهره گیری و بسیج همه نیروها و امکانات برای جبران عقب ماندگی استان تلاش کند.

چهار شهرستان مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه با جمعیت تقریبی ۳۵۰ هزار نفر واقع درشرق استان گلستان یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/8018



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96