اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



انتظار امام جمعه گرگان از خبرنگاران/ از شناسایی علل عقب‎افتادگی گلستان تا منتقدانی که آدرس اشتباهی می‎دهند
نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه خبرنگاران باید به دنبال علل عقب‎افتادگی‎های استان و حل آنها بروند، گفت: از مجریان استان گلستان انتظار دارم پیچ‎های کلی استان را حل کنند تا درب توسعه به روی گلستان باز شود.

به گزارش کاسپین خبر از  گرگان ، آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه چهارشنبه جمع  خبرنگار ان استان گلستان اظهار کرد:بخشی از مشکلات خبرنگاران را مطرح کردید که بنده هم با شما در این اشکالات و مشکلات همراه هستم البته حل بسیاری از مسائل نیاز به زمان دارد و متولیان نیز در تحقق خواسته های موردنظر مطبوعات و رسانه ها نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید نسبت به وظایف خود آگاهی داشته باشند و شأن و مسوولیت خود را بشناسند، افزود:خبرنگاری شغل بسیار حساسی است و خبرنگاران منزلت اجتماعی خاصی دارند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه مسوولان خبرنگاران را ناظر بر اعمال و رفتار و گفتار خود می‌دانند که این نکته مهمی است، گفت:شرایط کشورمان شرایط خاصی است و مشکلاتی که با تحریم ها، تبلیغات نادرست و...برای ما درست کردند ممکن است ذهنیت جامعه را نسبت به نظام و حاکمیت سست کند.

نورمفیدی خاطرنشان کرد:آیا خبرنگار باید در ایجاد یأس و ناامیدی بدمد و یا باید در جریانِ شرایط واقعی کشور قرار بگیرد و آن را درک کند؟

وی تأکید کرد:کشور در کنار مشکلاتی که دارد پیشرفت های فراوانی داشته است و یکی از مسوولیت های مهم صدا و سیما، خبرنگاران، علما و روحانیون و اهالی فکر و اندیشه امیدآفرینی و امیدبخشی در جامعه است.

امام جمعه گرگان اضافه کرد:امروز کشور در برخی ابعاد در شرایط بسیار خوبی قرار گرفته شود و این دستاوردها باید توسط خبرنگاران در ذهنیت جامعه دمیده شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان، نقد را از الطفاف خفیه الهی دانست و بیان کرد:در کنار همه موجودات عالم خداوند تنها به انسان این مهم را اعطا کرده که اعتراض و نقد کند نه تخریب.

نورمفیدی با اشاره به اینکه در مسائل استان گلستان مشکلات بسیاری داریم، گفت:تنها خواسته‎ام از استاندار و مسؤولان استان گلستان آن است که گره‎ها را باز کنند تا راه توسعه متوازن در این استان آسان شود.

وی نقش خبرنگاران را در گره گشایی مشکلات پُررنگ خواند و تصریح کرد:چرا مشکلاتی که در استان گلستان وجود دارد به صورت تقاضا و نقد مطرح نمی شود و یا چرا در استان سرمایه‎گذار نمی‎آید، من از خبرنگاران انتظار دارم به این بخش‎ها بپردازند و به مسائل مختلف اعم از تولید، سلامت،  گردشگری  و...در استان توجه کنند.

امام جمعه گرگان ادامه داد:استان گلستان و کشور بیخود و بدون زحمت پیشرفت نمی‎کند و همه چیز را هم نمی‎توان از دولت انتظار داشت لذا لازم است خبرنگاران در این بخش‎ها وارد شوند، در واقع خبرنگاران باید به‎دنبال این مهم باشند که مشکلات استان گلستان را شناسایی کنند، بدانند که گره مشکلات چیست و چرا چنین مشکلی بوجود آمده و چه کسی باید پاسخگو باشد.

نورمفیدی متذکر شد:گاهی برخی در بیان مشکلات و نقدها، در کنار تهمت و دروغ، آدرس را هم اشتباهی می‎دهند این در حالی است که اگر این افراد دلسوز استان هستند، باید ببینند مشکل کجاست اما متأسفانه به جای پیگیری منشأ مشکلات و شناسایی مشکل‎ساز، آدرس را اشتباهی می دهند.

وی با بیان اینکه شناسایی مشکلات و کمبودها و معرفی ظرفیت‎ها و امکانات استان گلستان بر عهده خبرنگاران است، بیان کرد:خبرنگاران باید نسبت به مشکلات و کمبودهای استان اهتمام داشته باشند و با منطق و استدلال رفع مشکلات را از دولت مطالبه کنند.

امام جمعه گرگان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به اینکه درآمد سرانه استان گلستان از میانگین کشوری پایین‎تر است، افزود:این آمار به معنای آن است که گلستان از لحاظ درآمد کلی در رده‎های آخر کشور است و این نشان می‎دهد ما خیلی عقب هستیم.

نورمفیدی با بیان اینکه خبرنگاران باید به دنبال علل عقب‎افتادگی‎های استان و حل آنها بروند، ابراز کرد:از مجریان استان گلستان انتظار دارم پیچ‎های کلی استان را حل کنند تا درب توسعه به روی گلستان باز شود برخی سرمایه‎گذاران مایل به سرمایه‎گذاری هستند اما برخی تنگ‎نظری‎ها مانع این مهم می‎شود.

وی تأکید کرد:باید کاری کرد تا کسی جرات نکند در فضاهای کذایی دروغ و تهمت را روا کند، نقد یک موضوع است و آلوده کردن فضا و آدرس اشتباهی دادن مسأله دیگری است و متأسفانه این موضوعات مانع پیشرفت استان گلستان است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه آن منزلتی که خبرنگار باید داشته باشد در بین مردم و دستگاه‎های اجرایی وجود ندارد، اذعان کرد:خبرنگاران باید در این زمینه ایفای نقش کنند و بنده نیز به مسوولان استان تذکر می‎دهم تا به جایگاه خبرنگار توجه بیشتری کنند.

نورمفیدی یادآور شد:خبرنگار باید استان را به سمت توسعه سوق دهد و موانع و مشکلات را بشناسد و استعدادها و طرفیت ها را ببیند و آن را در راستای رشد و توسعه استان و کشور به کار گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد:به مسوولان توصیه می‎کنم اگر جایی مشکلی وجود دارد دوستانه و صمیمانه با خبرنگاران صحبت کنند و آن را به طرح دعوا و شکایت در مراجع قضایی نکشانند.

وی گفت:استان گلستان یا ایستاده و یا تکان نخورده است و از همه استانداران و مسوولان درخواست کردم تحرک و تحول را در استان گلستان بوجود بیاورند و طی این سال‎ها هیچ‎گاه از مسؤولان درخواست شخصی نداشتم و تنها سخنم ایجاد تحول و پیشرفت استان بود.

امام جمعه گرگان، راه‎آهن گرگان و آسیای میانه، جزیره آشوراده و زهکشی اراضی  کشاورزی  را از جمله پروژه‎های مهم و بر زمین مانده استان گلستان برشمرد و افزود:اخیراً هیأتی از سوی رئیس قوه قضاییه به گلستان آمدند که بنده تعیین تکلیف این سه مهم را خواستار شدم.

نورمفیدی اضافه کرد:راه‎آهن گرگان و آسیای میانه توسط سه رئیس جمهور امضاء شد و در حالی که همگان تصور می‎کردیم این طرح تحولی در استان ایجاد می‎کند اما متأسفانه اتفاقی نیفتد.

وی جزیره آشوراده را ازدیگر پروژه‎هایی دانست که می‎توان در گلستان منشأ اثر باشد و یادآور شد:حدود 16 سال است که ما این پروژه را پیگیری کردیم اما متاسفانه بعد طی مراحل اداری رئیس سازمان مخیط زیست دستور توقف طرح آشوراده را صادر کردند.

امام جمعه گرگان، بر ضرورت زهکشی اراضی تأکید کرد و گفت: زهکشی می‎تواند تحول عظیمی را در گلستان ایجاد کند، در سیل اخیر اراضی زهکشی شده، آسیب کمتری را متحمل شدند، از طرفی بعد از زهکشی تولید محصولات کشاورزی افزایش می‎یابد که می‎تواند اقتصاد استان گلستان را متحول کند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/8001



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96