اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل محیط‌ زیست گلستان: احیای خلیج گرگان به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست گلستان گفت:کارشناسان یکی از راه‌های احیای خلیج را لایروبی کانال‌های منتهی به آن اعلام کردند که تصمیماتی هم برای اجرایی شدن این پیشنهاد‌ها گرفته شد.

به گزارش کاسپین خبر،محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان با اشاره به وضعیت فعلی  خلیج گرگان  و راهکار‌هایی که برای نجات آن مطرح است، اظهارداشت:آنچه شرایط خلیج را تحت تأثیر جدی قرار داده و اثر نوسانات آبی آن را تشدید کرده کاهش آب شیرین از حوزه بالادست، توسعه آبزی‌پروری،  کشاورزی  و سایر فعالیت‌های مشابه است.

وی با بیان اینکه کیفیت آب خلیج کاهش یافته است، گفت:گسترش سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی و ورود پساب‌ها و فاضلاب‌ها تأثیر منفی بر کیفیت آب خلیج گرگان گذاشت.

کنعانی با بیان اینکه  محیط زیست  دغدغه احیای خلیج گرگان را دارد، افزود:دلیلی وجود ندارد که محیط‌زیست با نجات خلیج مخالف باشد یا در احیای آن تعلل کند.با بررسی‌های انجام شده، کارشناسان یکی از راه‌های احیای خلیج را  لایروبی  کانال‌های منتهی به آن اعلام کردند که تصمیماتی هم برای اجرایی شدن این پیشنهاد‌ها گرفته شد.

وی درباره تعلل محیط‌زیست برای انجام مطالعات و اجرای راهکار‌های عملی نجات خلیج گرگان گفت:سازمان حفاظت محیط زیست هم نقطه‌نظر‌های کارشناسی دارد.تراز آب در خلیج بالاتر از دریا است و اقدامات باید به گونه‌ای انجام شود که همان مقدار آبی هم که در خلیج وجود دارد، تخلیه نشود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان اظهارداشت:در کارگروه ساماندهی سواحل، لایروبی کانال آشوراده برای احیای خلیج و ایجاد مسیر تردد از خلیج به دریا به تصویب رسید.

وی تأکید کرد:مشاور طرح باید به صورت رسمی تضمین لازم را بدهد که با لایروبی مشکل خلیج گرگان رفع خواهد شد.در کنار این موضوعات تأمین حق‌آبه تالاب و خلیج از حوزه آبخیز بالادست و کاهش ورودی آلاینده‌ها نیز باید در دستور کار قرار گیرد./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/7980



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96