اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



محرومیت 9 روستای گنبدکاووس از آب آشامیدنی کافی
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با اشاره به اینکه 9 روستا در شهرستان گنبدکاووس از آب آشامیدنی کافی برخوردار نیستند، گفت: این روستاها در طول هفته نهایتا چند ساعت آب شرب در اختیار دارند.

رمضانعلی قاسمپور امروز در گفت و گو با کاسپین خبر از  گنبد کاووس با اشاره به اینکه نیروهای  بسیج ی ما همچنان در مناطق  سیل ‌زده و آسیب‌دیده مشغول به خدمت رسانی به مردم هستند، اظهار کرد:بعد از مراحل اولیه پاکسازی و کمک به مردم هم اکنون نیروهای ما در حال مرمت، تعمیر،  بازسازی  و بهسازی منازل مردم عزیز هستند.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که در جریان بازدید ما از روستاها و حضور در بین مردم و گروه‌های جهادی به چشم می‌خورد موضوع آب آشامیدنی سالم در این روستاهاست، افزود:متاسفانه در برخی از روستاها در این گرمای تابستان که در شهرستان گنبدکاووس نیز به دلیل شرجی بودن تحمل مردم را بسیار پائین آورده است آب آشامیدنی در طول روز در اختیار مردم قرار ندارد.

مردم 5 روستاها گنبدکاووس بعد از سیلاب اخیر در شرایط سخت کم‌آبی و بی‌آبی قرار دارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با تقدیر از تلاش‌های اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان برای انتقال آب با تانکر در برخی از روزها، گفت:در حال حاضر 9 روستای بخش شمال غربی گنبدکاووس از نعمت آب آشامیدنی محروم هستند و تنها در طول هفته در یکی دو روز آب آشامیدنی آن هم در حد یک تا دو ساعت در اختیار دارند.

قاسمپور با اشاره به اینکه مردم روستاهای«سلمان فارسی یک و دو»،«توحید یک و دو»،«ابوذر یک تا سه»،«فیضیه»و«امیدیه»در حال حاضر و بعد از سیلاب اخیر در شرایط سخت کم‌آبی و بی‌آبی قرار دارند، ادامه داد:ما در حد توان و بضاعت خود نسبت به در اختیار گذاشتن آب‌های بسته‌بندی شده و یا انتقال آب با تانکرهای مختلف اقدام کرده‌ایم اما این امر پاسخگوی حجم کم‌آبی مفرط در این منطقه نیست.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات مردم سیل‌زده در شهرستان نیازمند یک عزم جدی و همگانی هستیم، تصریح کرد:امیدواریم بتوانیم با هماهنگی و همدلی به مشکلات مردم پرداخته و به نحو شایسته‌ای به آنها پاسخ دهیم.

بیش از 100 هزار گنبدی بر اثر سیل با خسارت‌های مالی کوچک و بزرگ مواجه شدند

گفتنی است شهرستان گنبدکاووس در ابتدای سال جاری و همزمان با عید نوروز نخستین شهرستانی بود که دچار سیلاب و آب گرفتگی شدیدی شد که با وجود تلاش بی‌وقفه و بی‌نظیر نیروهای امدادی، جهادی و مردمی که منجر به عدم خسارت جانی شد، بیش از 100 هزار نفر از مردم این شهرستان در اثر سیل با خسارت‌های مالی کوچک و بزرگ در حوزه‌های منازل شخصی، مغازه‌های تجاری، زمین‌های کشاورزی و باغ‌ها رو به رو شدند.

همچنین شایان ذکر است که در مجموع بالغ بر ده‌ها روستا از مجموع 180 روستا و نقاط جمعیتی شهرستان گنبدکاووس در بخش مرکزی و بخش مرزی داشلی‌برون از نعمت آب آشامیدنی لوله کشی محروم بودند که سال‌هاست منتظر خدمت‌رسانی مطلوب‌تر بوده و در سال‌های اخیر حجم این روستاها با تلاش مسوولان و مدیران نظام و دولت کاهش یافته و به حدود 25 روستا رسیده است./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7974



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96