اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

عملیات اجرایی فاز اول کمپینگ خالدنبی بااعتبار۵میلیارد ریال آغازشد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از آغاز عملیات اجرایی فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی شهرستان کلاله با اعتبار پنج میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش کاسپین خبر، ابراهیم کریمی اظهارکرد: عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل زیر ساخت های  گردشگری  منطقه نمونه گردشگری  خالد نبی  با عنوان فاز اول کمپینگ گردشگری خالد نبی با اعتبار پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی و ملی آغاز شد.

وی به عملیات اجرایی که قرار است در فاز اول پروژه اجرایی شود اشاره و خاطر نشان کرد:در عملیات اجرایی این فاز خاکبرداری و تسطیح اولیه و خاکریزی در سطح محوطه کمپینگ در حدود ۶ هزار متر مکعب انجام خواهد شد و همچنین اجرای دیواره و نرده محافظ انتهای محوطه کمپینگ به طول تقریبی ۱۵۰ متر طول پیش بینی شده است.

کریمی یادآور شد:این اداره کل در سنوات قبل اقدام به اجرای محوطه سازی ومبلمان بتنی طرح چوب، احداث ۶ واحد زائر سرا بهمراه تاسیسات مورد نیاز، اجرای دیواره سنگی، احداث سرویس بهداشتی، روشنایی مسیر، خاکبرداری و زیر سازی محور به طول ۶ کیلومتر، فنس کشی و و حصار کشی گورستان خالد نبی، آبرسانی به گورستان، زیر سازی و اجرای بیس به طول سه کیلومتر اجرای سنگ فرش مسیر دسترسی به گورستان به طول حدود ۸۰۰ متر و روشنایی محوطه گورستان با سیستم انرژی خورشیدی و روشنایی محوطه سایت عالم بابا با اعتبار حدود ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کرده است.

وی در پایان گفت:این اداره کل در سال مالی بعدی اعتباری در حدود ۱۵ میلیارد ریال جهت ادامه و تکمیل زیر ساخت های گردشگری خالد نبی پیش بینی کرده است که در صورت تخصیص اعتبارات نسبت به تکمیل این پروژه اقدام خواهد کرد.

گفتنی است؛ گورستان خالدنبی یک محوطه باستانی وسیع در شهرستان  کلاله  استان گلستان است که یک سمت آن شامل بقعه خالدنبی و چوپان آتا و سمت دیگر آن نیز شامل قبرستان باستانی با سنگ قبرهای عجیب و غیرمعمول است.به جز اهمیت تاریخی، طبیعت این منطقه نیز بسیار زیبا و شگفت انگیز است.این محوطه باستانی رو به تپه های ماهوری قرار دارد که به هزار دره مشهوره است./مهر


http://www.caspiankhabar.com/7965



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96