اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



ایجاد سایت موزه جرجان در گنبدکاووس
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس با اشاره به ظرفیت بزرگ فضاهای کاووش‌های باستانی در شهر تاریخی جرجان، گفت: بخشی از این منطقه به زودی به سایت موزه تبدیل خواهد شد.

مریم آتابای امروز در گفت و گو با کاسپین خبر در  گنبد کاووس با اشاره به اینکه از سال 1397 به دنبال راه‌اندازی کارگاه تخصصی سفال و سایت  موزه  آن در شهرستان گنبدکاووس هستیم، اظهار کرد:گنبدکاووس به دلیل قرارگیری شهر تاریخی جرجان و دارا بودن کاووش‌های فعال و کشف سفال‌های متعدد یکی از بهترین مکان‌ها برای ایجاد این سایت موزه و کارگاه تخصصی است.

وی با بیان اینکه در این کارگاه تخصصی علاوه بر فعالیت های جزئی باستان شناسی بیشتر به دنبال تولید سفال‌های ایرانی با نگاهی به روز هستیم، افزود:با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس در مجاورت شهر تاریخی جرجان و آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید(ع)کارگاه تخصصی را ایجاد و فعال خواهیم کرد.

رئیس اداره میراث  فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری  گنبدکاووس با تاکید بر اینکه برای ایجاد این کارگاه با اعتبار 57 میلیون تومانی در سال گذشته آغاز کرده ایم، خاطرنشان کرد:در نظر داریم در سال جاری در کمیته برنامه‌ریزی با دفاع از طرح‌ها و برنامه‌های خود اعتبارات جدیدی را جذب کنیم.

آتابای با اشاره به اینکه در سال جاری در صورت تخصیص اعتبارات لازم به دنبال خرید کوره هستیم، ادامه داد:در صورت راه‌اندازی این کارگاه تخصصی و راه‌اندازی سایت موزه جرجان در کنار آن می‌توانیم اقدامات بزرگ بعدی را نیز در حوزه گردشگری به موازات توسعه صنایع دستی رقم بزنیم.

وی بر لزوم همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها برای بهره بردن از ظرفیت‌های بزرگ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد و گفت:باید گنبدکاووس را در این حوزه به جایگاه واقعی خود برسانیم و امیدواریم بعد از کارگاه تخصصی سفال و سقف زدن کارگاه کاوش‌های باستانی و ایجاد سایت موزه بتوانیم گام‌های بلندتری را نیز برداریم./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7964



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96