اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پارک علم و فناوری گلستان برای حل معضلات اجتماعی طرح جدید ارائه دهد
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری گلستان گفت: پارک‌ علم و فناوری استان باید برای حل مسائل و موضوعات فرهنگی و اجتماعی ایده و طرح‌های خلاقانه ارائه کنند.

به گزارش کاسپین خبر از  گرگان ، علی نذیری عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان اظهارداشت:وجود پارک‌های علم و فناوری می‌تواند در کنار آمارهای مربوط به حوزه سلامت، بهداشت، سطح سواد و غیره یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع باشد.

وی افزود:در دنیا 800 پارک علم و فناوری وجود دارد که سهم ایران 43 پارک است.یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که عمده پارک‌های علم و فناوری بر روی موضوعات صنعتی تمرکز دارند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور  اقتصادی  استانداری گفت:در حوزه‌های مربوط به هنر و علوم انسانی پارک‌های علم و فناوری باید به عنوان پیشران حضور داشته باشند.

وی ادامه داد:وجود آسیب‌های اجتماعی فراوان در جامعه باید یکی از موضوعات موردتوجه پارک‌های علم و فناوری باشد و برای حل این معضل‌ها طرح و ایده ارائه دهد.

نذیری در بخش دیگر سخنانش به ظرفیت‌های استان گلستان در زمینه‌های مختلف از جمله  کشاورزی  اشاره کرد و گفت:گلستان رتبه دوم تولید گندم، جایگاه سوم تولید توتون، رتبه سوم تولید شلتوک، رتبه دوم تولید گوشت مرغ و غیره را دارد.در عین حال وجود بیش از یکهزار واحد صنعتی و تولیدی و 86 نقطه  گردشگری  ضرورت ارتباط پارک‌های علم و فناوری را با این مراکز بیشتر کرده است.

مهدی غفاری، رئیس پارک علم و فناوری استان نیز بیان داشت:تجاری‌سازی فناوری از موضوعات مهمی است که امروز برای رسیدن به تولید ثروت مورد تأکید سایر بخش‌ها قرار دارد.

وی افزود:اگر نتوانیم از بستر موجود به درستی استفاده کنیم بخشی از درآمدها و ارزش افزوده موردنظر ما از استان خارج می‌شود.

غفاری خاطرنشان کرد:امروز شرکت‌های کوچک موتور محرک اقتصاد هستند و باید دانش فنی بومی شود.

وی گفت:ما باید جایی را در استان گلستان داشته باشیم که صاحبان ایده و خلاقیت به این مراکز مراجعه کرده و مشاورانی هم باشند که آنان را راهنمایی کنند.پارک‌های علم و فناوری نیز از نظر مالی این طرح‌ها و ایده‌ها را حمایت و برای تجاری‌سازی آنها کمک کنند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7960



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96