اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سخنگوی شورای شهر گرگان تأکید کرد:

تسریع در روند اجرای پروژه های گردشگری شهرداری گرگان
سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان بر لزوم تسریع در روند اجرای پروژه های گردشگری، تشکیل معاونت اجتماعی و تعیین تکلیف املاک بلااستفاده شهرداری گرگان تاکید کرد.

به گزارش کاسپین خبر،حمیدرضا آقاملایی شامگاه شنبه در نطق پیش از دستور در صد و شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهارکرد:باید گام‌های موثرتری را در راستای تحقق توسعه شهر گرگان برداریم و بر اساس سیاست راهبردی اقدام و عمل را به منصه ظهور برسانیم.

وی افزود:تنها دوسال به روزهای پایانی چهار سال دوره پنجم فرصت باقی است و باید تلاش کنیم از فرصت باقیمانده حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم و تا آخرین لحظه در خدمت باشیم.

آقاملایی با بیان اینکه شهروندان گرگانی مدت ها در انتظار بهره برداری و اجرای پروژه هایی از قبیل شهربازی، سورتمه و  تله کابین  هستند، اضافه کرد:انتظار می رود پیگیری مراحل اداری این پروژه ها با سرعت بیشتری انجام و به زودی وعده های داده شده در این خصوص به شهروندان گرگانی محقق شود.

وی در ادامه تسریع در روند اجرای پروژه های گردشگری از جمله شهربازی مدرن هزار پیچ، مرکز تفریحی چهارشنبه بازار، تله کابین، سورتمه، زیپ لاین،  بالن  سواری، خیابان غذا، احیا بافت تاریخی شهر و باغ مزار لطفی را مورد تاکید قرار داد.

نماینده گلستان در شورای عالی استان ها ادامه داد:امروزه برنامه ریزی فرهنگی و سرمایه گذاری در بخش اجتماعی و فرهنگی در جامعه نقش بسیار مهمی در مقایسه با سرمایه عمرانی و اجرایی در شهرها ایفا می کند و ثابت شده است که در نظام مدیریت شهری، هر چه سرمایه فرهنگی و اجتماعی افزایش یابد، موجب تقلیل هزینه های اجرایی و عمرانی هم می شود.

آقاملائی افزود:در همین راستا بر اساس ماده ۵۵ قانون شهرداری ها برنامه ریزی و سرمایه گذاری در حوزه مسائل اجتماعی، فرهنگی و هنری از جمله وظایف ذاتی شهرداری ها شمرده شده است و بنابراین با توجه به ارتقا رتبه شهرداری گرگان به درجه ۱۱ در این راستا می توان معاونت اجتماعی شهرداری را تشکیل داد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد:از جمله از اهداف این معاونت می تواند، تقویت ابعاد اجتماعی فرهنگی فعالیت های جاری شهرداری، تلاش در تغییر نگرش سنتی در اداره امور شهری و همکاری و تعامل با دیگرمسئولان اجتماعی، فرهنگی و هنری شهر برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی ادامه داد:فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در عرصه ارتقای فرهنگ شهروندی زیربنای اصلی توسعه شهری است و امروزه شهرداری ها به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند و در اکثر مناسبت های ملی و مذهبی درسطح شهر نقش مهمی ایفا می کنند و از این رو مبحث ایجاد معاونت اجتماعی فرهنگی در شهرداری گرگان از جمله موضوعاتی است که انتظار می رود مورد توجه قرار بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان در پایان تعیین تکلیف املاک بلاتکلیف شهرداری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد:یکی از موضوعات مهم دیگری که انتظار می رود مورد توجه و پیگیری جدی شهرداری قرار بگیرد، پروژه های بلاتکلیفی است که میلیاردها از سرمایه مردم این شهر را راکد نگه داشته است، پروژه هایی از جمله تلوزیون شهری، برج گرگان، فرهنگسرا، رستوران زعفران، مجتمع هیرکان و غیره که امید است هر چه سریعتر شاهد بهره برداری بهینه از آنها باشیم./مهر


http://www.caspiankhabar.com/7948



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96