اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۵۳۳ قلم دارو و لوازم آرایشی قاچاق در مناطق مرزی گنبدکاووس کشف شد
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان اعلام کرد که با تلاش ماموران این یگان نظامی در ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۱۵۳۳ قلم دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در بخش داشلی برون گنبدکاووس کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدرضا سراوانی روز شنبه در گفت و گو با کاسپین خبر گفت:از اقلام کشف شده ۸۸۴ عدد انواع قرص و شربت"ترامادول و متادون"بوده که از یک واحد صنفی(آرایشگاه مرادانه)در روستاه مرزی"کرند"بخش داشلی برون و با هماهنگی مقام قضایی به دست آمد.

وی افزود:صاحب این واحد صنفی که ۵۷ سال دارد، اقدام به نگهداری و فروش این داروها خارج از شبکه توزیع در محل کسب خود می کرد که با دستور مقام قضایی این فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ سراوانی اضافه کرد:۶۴۹ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق بود نیز از خودروی صاحب ۴۱ ساله یک واحد صنفی در بازارچه مرزی اینچه برون در ایستگاه ایست و بازرسی سه راهی تنگلی توسط ماموران  مرزبانی  کشف و ضبط شده و ضمن توقیف خودرو، فرد متخلف نیز دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه اقلام کشف شده شامل انواع صابون، شامپو، کرم، ادکلن، اسپری و دیگر مواد شوینده بودند، تصریح کرد:این اقلام فاقد نشان سیب سلامت و تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند که معمولا از مرزهای جنوبی و غربی کشور به منطقه آورده می شود.

فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان همچنین از کشف سه لاشه گوسفند تلف شده از دو خودروی سواری پراید توسط ماموران ایستگاه ایست و بازرسی سه راهی داشلی برون که قصد داشتند این لاشه ها را جهت ورود به چرخه مصرف به شهرستان  گنبد کاووس منتقل کنند، خبر داد و بیان داشت:با تایید کارشناس  دامپزشکی ، گوسفندها قبل از ذبح ، تلف شده بودند.

سرهنگ سراوانی گفت:دو راننده این خودروها که یکی ۴۱ ساله از اهالی روستای"دده اولوم"و دیگری ۴۵ ساله از روستای"هوتن"بودند با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجغ قضایی معرفی شدند.

وی یادآور شد:پیش از این نیز در یک سال گذشته چندین بار ماموران ایست و بازرسی هنگ مرزی اترک، لاشه های تلف شده احشام را که توسط برخی افراد سودجو قصد ورود به چرخه مصرف را داشتند، کشف و ضبط و متخلفان را نیز دستگیر کردند.

سرهنگ سراوانی، بالابودن قیمت گوشت قرمز را یکی از دلائل مهم در این اقدام افراد سودجو اعلام کرد و از مردم درخواست کرد تا گوشت مورد نیاز خود را از قصابی های مجاز و لاشه هایی که مهر دامپزشکی دارند، خریداری نمایند.

هنگ مرزی اترک گلستان، مسوولیت حراست از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکمنستان را در محدوده این استان به طول تقریبی ۳۵۰ کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس واقع درشرق گلستان است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7947



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96