اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستور معاون اول رئیس جمهور برای نجات خلیج گرگان
استاندار گلستان از دستور مکتوب معاون اول رئیس جمهور به رئیس سازمان محیط زیست برای نجات خلیج گرگان خبر داد و گفت: اگر شرایط فعلی ادامه داشته باشد تا ۴ سال دیگر این خلیج به طور کامل خشک می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، هادی حق‌شناس ظهر امروز در دیدار با فعالان پویش مردمی  خلیج گرگان  اظهارداشت:علاج‌بخشی این خلیج از طریق  لایروبی  و رساندن آب با هدف حفاظت از  محیط زیست  و بقای استان است.

وی افزود:در چند روز گذشته با ارسال نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری میزان اهمیت آبرسانی به خلیج را اعلام کردم و دکتر جهانگیری نیز در دستور به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از دکتر کلانتری خواست تا این مشکل هرچه سریعتر حل شود.

استاندار گلستان گفت:سالانه 6 میلیون مترمکعب لایروبی در سواحل کشور انجام می‌شود اما ساحل بندرترکمن قریب به 100 سال است که لایروبی نشده است.

وی بیان داشت:این در حالی است که بنادری همچون امیرآباد و انزلی اگر چنانچه یک سال لایروبی نشوند با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد:خلیج گرگان طبیعی‌ترین زیستگاه آبزیان خزر است و باید آب‌های شور و شیرین را به آن وارد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با ادامه روند فعلی در چهارسال آینده خلیج گرگان خشک خواهدشد، گفت:تا کنون 8 تا 10 هزار هکتار معادل قریب به 25 درصد این خلیج خشک شده است که این موضوع بقا و آینده استان را تهدید می‌کند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7932



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96