اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تشکیل گروه ویژه برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در گلستان/ برخورد قاطع قضایی در انتظار متخلفان
دادستان عمومی و انقلاب مرکز گلستان گفت: گروه ویژه‌ای برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور نمایندگان همه دستگاه‌های متولی در استان شکل می‌گیرد تا بلافاصله با تخلفات برخورد شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عمده تخلفات در حوزه منابع طبیعی و  محیط زیست  استان مربوط به تغییر کاربری‌های غیرمجاز است، اظهار داشت:بخشی از این ساخت و سازهای غیرمجاز در مستثنیات اتفاق افتاده اما فاقد مجوز است.

وی افزود:اگر بخواهیم جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود باید از همان مراحل اولیه جلوی این تغییر کاربری‌ها و ساخت بنا را گرفت.

 دادستان  عمومی و انقلاب گرگان درباره تشکیل گروهی ویژه برای برخورد با تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز گفت:به دادستان‌ها دستور داده شده است تا با حضور نمایندگان همه ادارات و دستگاه‌های متولی، گروهی ویژه برای برخورد با تخلفات در عرصه‌های منابع ملی تشکیل شود.این گروه وظیفه بازدیدهای مستمر از مناطق در معرض خطر استان خواهد داشت و در صورت مشاهده تخلف بلافاصله درباره تخریب و برخورد با متخلفان اقدام خواهدکرد.

وی بیان داشت:بخشی از ساخت و سازها در دل جنگل و کوه ساخته شده و شبهه جنگل‌خواری و کوه‌خواری را ایجاد می‌کند.این گروه ویژه وظیفه بررسی این موارد را نیز برعهده دارند.

سیدحسینی برخورد قاطع قضایی با متخلفان، ایجاد مدیریت یکپارچه برای حفاظت از منابع طبیعی و ارائه طرح جدید برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را از رویکردهای جدی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در استان برشمرد و گفت:همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند ابتدا روند ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف شود و در گام بعدی از بروز تخلفات جدید نیز پیشگیری به عمل آید تا بتوانیم طرح جامعی برای این مناطق ارائه کنیم.

وی اظهارداشت:امروز اگر دستگاه‌های اجرایی قرار باشد طرحی مانند آسفالت یا برق‌رسانی و غیره در این مناطق انجام دهند، امکانپذیر نیست چون ممکن است ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش پیدا کند./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7920



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96