اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۲۰۰۰۰رأس دام سنگین از اروپا وارد گلستان می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: برای ارتقای صنعت شیر و تولید بیشتر فرآورده‌های لبنی قرار است ۲۰هزار رأس گاو اصلاح‌نژادشده از اروپا وارد استان گلستان شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، علی‌محمد چوپانی ظهر امروز در نشست استاندار و جمعی از مدیران گلستانی با سفیر اتریش اظهار داشت:استان گلستان در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی ، تجاری، گردشگری و غیره دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌تواند زمینه‌‌ساز همکاری‌های مشترک با اتریش و فعالان اقتصادی این کشور باشد.

وی با بیان اینکه همکاری دو طرف باید منجر به ارتقای این ظرفیت‌ها شود، مشخص نبودن سازوکار مالی با اروپا را یکی از بزرگترین چالش‌ها بر سر راه این روابط برشمرد و افزود:تنها مانع برای تجارت با اتحادیه اروپا مسائل مالی است.اگر سازوکار مالی اینستکس راه بیفتد می‌توانیم به آینده تجارت دو طرف خوشبین باشیم و بخشی از نیازهای خود را از اتریش تأمین کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت:برای ارتقای صنعت شیر و تولید بیشتر فرآورده‌های لبنی قرار است 20 هزار رأس گاو اصلاح‌نژادشده از اروپا وارد استان گلستان شود.

وی همجواری استان گلستان با کشورهای آسیای میانه را یکی دیگر از ظرفیت‌های منطقه برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک عنوان کرد و بیان داشت:طرف اتریشی می‌تواند از مسیر گلستان به کشورهای آسیای میانه در حاشیه خزر راه پیدا کند.

چوپانی ادامه داد:سالانه 200 هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید می‌شود.در زمینه تولید گیاهان دارویی و صنایع دستی نیز گلستان در جایگاه خوبی قرار دارد برای همین می‌توان از ظرفیت همین بخش‌ها برای تسهیل و تسریع در روابط تجاری بین دو کشور استفاده کرد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7911



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96