اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تخلیه فاضلاب در حاشیه شهر آق قلا؛ تهدیدی برای بهداشت سیل زدگان
شماری از شهروندان آق قلای استان گلستان با ابراز گلایه از تخلیه فضولات در حاشیه این شهر می گویند: سلامت آنها به خطر افتاده است.

شهروندان آق قلا در گفتگو با کاسپین خبر اظهار داشتند؛ تخلیه فضولات در زمین های قابل کشت و معابر حاشیه شهر باعث بروز مشکلات  بهداشت ی شده است؛ از طرفی لجن ناشی از روان آبهای  سیل  اخیر اگرچه خشک شده اما همچنان تهدیدی برای سلامت عمومی است. 

در همین پیوند مسوول روابط عمومی اداره حفاظت  محیط زیست  شهرستان گرگان و آق قلا از دستگیری یک راننده تانکر لجش کش در روز گذشته که مبادرت به تخلیه فضولات در معابر حاشیه شهر آق قلا می کرد خبر داد و گفت:متهم با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شد ولی متاسفانه این معضل ادامه دار است.

محسن محسنی در گفتگو با کاسپین خبر اظهار داشت:ماموران نظارت و پایش محیط زیست حین گشت و کنترل در مناطق پیرامونی آق قلا به یک دستگاه تانکر حمل  فاضلاب  که اقدام به تخلیه آلودگی می کرد برخورد کرده و ضمن جلوگیری؛ خودرو را توقیف و راننده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

وی از مردم استان گلستان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی با سامانه ۱۵۴۰ یا شماره تلفن ۳-۳۲۵۲۴۴۶۱ با کد ۰۱۷ تماس بگیرند.

در همین پیوند مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آق قلا به خبرنگار ایرنا گفت:در پی گلایه ها و گزارشات مردمی تاکنون چند متخلف که اقدام به تخلیه فضولات انسانی در مسیل ها و معابر حاشیه ای شهر می کردند دستگیر و به دادگاه معرفی شدند اما این معضل همچنان وجود دارد.

فیروزه ایگدری با تاکید بر ضرورت تشدید مراقبت و پیشگیری در خصوص وضعیت نامناسب جداول و سطل های زباله در محلات سیل زده آق قلا نیز گفت:مکاتباتی با شهرداری انجام گرفته و قرار است با افزایش نیروهای خدماتی مشکل برطرف شود اما روند اجرای کار به کندی پیش می رود.

خبرنگار کاسپین خبر در خصوص تخلیه فضولات انسانی در حاشیه سکونتگاه های شهری آق قلا و تبعات آلودگی آن بر بهداشت و سلامت عمومی نظر معاون عمرانی فرماندار آق قلا را نیز جویا شد که وی هرگونه اظهار نظر در این خصوص را به کسب تکلیف از فرماندار موکول کرد.

کوروش آهنگری تلویحا مشکلات بهداشتی در سطح شهر آق قلا را تایید کرد اما گفت موضوع باید از دستگاه های ذی صلاح پیگیری شود.

بر اساس مشاهدات چند روز اخیر خبرنگار کاسپین خبر از محلات سیل زده آق قلا لایروبی نشدن جداول آب و تخلیه نکردن سطل های زباله در این مناطق مشهود است و اهالی محلات کل آباد و میرزاعلی معتقدند تجمع فاضلاب در جوی ها سرمنشاء بوی بد و محیطی برای تکثیر انواع حشرات و حیوانات موذی و مزاحم شده است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7902



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96