اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق رانشی در گلستان/ ۱۹۷ قطعه زمین به روستاییان واگذار می‌شود
مدیرکل بنیادمسکن گلستان با اشاره به تملک اراضی برای ساخت بخشی از واحدهای مسکونی خسارت‌دیده در اثر رانش زمین در روستای قلعه‌قافه گفت: ۱۹۷ قطعه زمین به برای ساخت منازل مسکونی جدید به روستاییان واگذار می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از  مینودشت ، محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی مرحله دوم بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق رانشی استان با اشاره به  رانش زمین  در 24 روستای استان اظهارداشت:در این حادثه 530 واحدمسکونی در پنج شهرستان شرقی استان دچار  خسارت  شد و تعداد زیادی از واحدها نیز به طور کامل تخریب شده است.

وی افزود:عمده خسارت‌رانش زمین به واحدهای مسکونی در شهرستان مینودشت بوده است.رانش زمین در 15 روستای این شهرستان رخ داد و 326 واحد مسکونی نیز دچار خسارت شد.

مدیرکل  بنیاد مسکن  استان بیان داشت:علاوه براین رانش زمین در چهار روستای شهرستان کلاله، 6 روستا در مراوه‌تپه، یک روستا در علی‌آبادکتول و سه روستای آزادشهر خسارت‌هایی را به منازل مسکونی مردم وارد کرد.

وی درباره آغاز مرحله دوم بازسازی و  نوسازی  واحدهای مسکونی در مناطق رانشی استان گفت:سه قطعه زمین در مساحت سه، یک و نیم و دو هکتار برای جابه‌جایی بخشی از منازل مسکونی در روستای قلعه‌قافه تأمین شده است.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه مساحت هر قطعه زمین 250 مترمربع است، اظهارداشت:197 قطعه از این اراضی به روستاییان واگذار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:به متقاضیان 40 میلیون تومان  تسهیلات  کم بهره، 10 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت و پنج میلیون تومان نیز کمک بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود.همچنین روستاییان خسارت‌دیده از کمک هزینه اجاره نیز برخوردار خواهند شد./تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7900



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96