اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



استاندار گلستان:

افزایش تاج سد بوستان ممکن نیست/ ۲ رقمی بودن نرخ بیکاری گلستان
استاندار گلستان گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار ایران در فصل بهار نرخ بیکاری گلستان دو رقمی بوده است.

به گزارش کاسپین خبر هادی حق شناس ظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان  کلاله  اظهار کرد:مشکل اصلی استان بالا بودن نرخ  بیکاری  بوده و براساس اطلاعات مرکز آمار ایران در فصل بهار نرخ بیکاری گلستان دو رقمی است.

وی با تأکید بر ایجاد صنایع تبدیلی در گلستان افزود:با همکاری کشاورزان و مدیران شهرستان کلاله زمینه ایجاد یک کارخانه ۵۰۰ تنی رب گوجه فرنگی را فراهم خواهیم کرد.

استاندار گلستان اضافه کرد:شرکت شهرک های صنعتی استان هم مکلف است در سال جاری نسبت به احیاء ناحیه صنعتی در منطقه پیشکمر اقدام کند.

حق شناس در بخش دیگری از سخنان خود به واحدهای مسکونی خسارت دیده در  سیل  اشاره کرد و گفت:با تمهیدات اندیشیده شده روند بازسازی و صدور پروانه شتاب یافته و تعمیر ۹۰ درصد واحدهای مسکونی خسارت دیده در حال انجام است.

وی ادامه داد:همچنین باید مکان یابی جدیدی برای شهر فراغی انجام شده و مردم بدانند که حضور در مکان سابق مشکلاتی زیادی به همراه دارد.

حق شناس با اشاره به بازدید از  سد بوستان ، تصریح کرد:مردم دغدغه های های زیادی در خصوص این سد دارند و با توجه به اینکه ظرفیت اولیه سد ۵۴ میلیون متر مکعب بوده و بخاطر رسوبگذاری به ۳۵ میلیون متر مکعب کاهش یافته یا باید تاج سد را افزایش داد و یا اینکه لایروبی انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش تاج سد عملاً امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد:در عین حال هزینه های لایروبی بالاست و مقرر شد آب منطقه ای با همکاری مشاور بهترین پیشنهاد را برای این سد ارائه کند./مهر


http://www.caspiankhabar.com/7847



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96