اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



فرماندار بندرگز:

برداشت شالی از سطح مزارع گلستان آغاز شد
احمدی از آغاز برداشت شالی از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بالغ بر ۱ ۳هزار تن شالی از مزارع شهرستان بندرگز برداشت شود.

«حسین احمدی» در گفتگو با خبرنگار کاسپین خبر در  بندرگز  اظهار کرد:به دلیل حجم بارش باران در سال گذشته و سال جاری، بسیاری از مزارع این شهرستان زیر سطح کشت  برنج  رفت.

 

فرماندار بندرگز افزود:زمان برداشت محصول برنج از اوایل مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

 

احمدی تصریح کرد:در سال ۹۷ بالغ بر ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت برنج رفته بود که میزان تولید آن بالغ بر ۱۱ هزار و پانصد تن بوده است اما در سال جاری و با توجه با بارش خوب بارندگی در این منطقه بالغ بر ۲ هزار ۸۵۰ هکتار از مزارع این شهرستان زیر سطح کشت برنج رفت و پیش بینی می شود بالغ بر ۱۳ هزار تن برداشت محصول برنج را در این شهرستان تجربه کنیم.

 

وی اظهار کرد:قالب رقم های تولید برنج در بندرگز به صورت کیفی می باشد که ۷۵ درصد ارقام  شالی  در این شهرستان شامل طارم، هاشمی و دم سیاه است و ۲۵ درصد دیگر نیز به صورت کمی تولید می شود.

 

فرماندار بندرگز تاکید کرد:در سال جاری بالغ بر ۴۰ هکتار خشک کاری برنج در این شهرستان را شاهد بودیم و این روند به اراضی غیر نصق سوق داده شده است.

 

گفتنی است، در سال گذشته ۵۸ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر سطح کشت برنج رفت که در سال جاری این میزان به ۷۲ هزار هکتار رسیده است./خبرگزاری شبستان


http://www.caspiankhabar.com/7844



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96