اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



مدیران گلستان عزم جدی برای برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز ندارند
دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با اشاره به ساخت و ساز گسترده در مناطق حاشیه منابع طبیعی گلستان و بی تفاوتی به تبعات تخریب و دست اندازی در این مناطق گفت که مدیران این استان عزم جدی برای مبارزه با این تخلفات ندارند.

کاظم پالیزدار عصر سه شنبه پس از نشست با مدیران متولی دستگاه‌های دخیل در حوزه برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز گلستان گفت:شرایط به گونه‌ای است که انگار دل مردم و مسؤولان این استان به حال این تخریب و سو استفاده فراوان از انفال و منابع طبیعی  نمی سوزد.

وی به بازدید صورت گرفته از روستای زیارت گرگان و سایر مناطق ییلاقی حاشیه این شهر اشاره کرد و افزود:مردم ساکن این مناطق نسبت به تأثیرات بسیار مخرب دست اندازی به منابع طبیعی و زیستگاه‌های محیط زیست بی تفاوت هستند.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصاد:ادامه داد:استمرار فعالیت‌های مخربانه مردم و تساهل مدیران در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در مناطق جنگلی مانند زیارت گرگان به تخریب منابع طبیعی منجر شده و حاصل دیگری برای منطقه ندارد.

امروز سه شنبه و با حضور مدیران ملی دستگاه‌های متولی جلسه‌ای در مورد آخرین وضعیت ساخت و سازهای غیر مجاز در روستای زیارت و سایر مناطق ییلاقی گرگان و استان در استانداری گلستان برگزار شد.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه ۳۲۰ هکتار از محدوده مسکونی روستای زیارت در طرح هادی و مجاز قرار گرفته و یک بلوک مسکونی مشتمل بر صدها منزل مسکونی به مساحت ۷۴ هکتار در بخش شمالی و یک بلوک مسکونی مشتمل بر چند صد منزل مسکونی در جنوب و شرق این روستا به صورت غیر مجاز احداث شده است.

به گزارش کاسپین خبر مستند به آمار اداره امور اراضی گلستان، در روستای زیارت بیش از ۱۵۰۰ واحد غیرمجاز ساخته شده که مجوز کمیسیون ماده یک تبصره یک جهاد کشاورزی را ندارند و ساخت آنها مربوط به قبل از دهه ۷۰ شمسی است.
روستای زیارت دارای ۹۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مستثنیات است که بیشتر این زمین‌ها از شیب ۱۲ تا ۱۵ درصد برخوردار بوده و باید به باغ تبدیل شوند تا از فرسایش خاک ممانعت شود.
روستای زیارت در ارتفاع هزار متری از سطح دریا از شمال به ناهارخوران و ارتفاعات بندسر و خمام شهر، از شرق به ارتفاعات خال دره، از غرب به ارتفاعات مازوآش، ادیم و کمرسر و از جنوب به آبشار و ارتفاعات پوشیده از جنگل محدود می‌شود.
در راستای ثبت آثار باستانی و تاریخی استان گلستان، بافت قدیمی و زیبای روستای زیارت در فهرست آثار ملی کشور با شماره ۵۰۳ ثبت شده است.
روستای  گردشگری  زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی دارای یکهزار و ۹۶۴ نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7837



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96