اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



باید با متجاوزان محیط زیست شدیداً برخورد شود
نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد شدید با متجاوزان و متخلفان محیط‎زیست تأکید کرد.

به گزارش کاسپین خبر از  گرگان ، آیین گرامیداشت روز محیط‎بان ظهر امروز با حضور فرمانده یگان حفاظت  محیط زیست ، استاندار گلستان و جمعی از مسؤولان استان برگزار شد.

در این مراسم از محیط‎بانان نمونه استان گلستان و همچنین از خانواده محیط‎بان شهید«تاج‌محمد باشقره»تجلیل و قدردانی شد.

*اهدای کارت همیاری محیط‎بان افتخاری به استاندار گلستان

همچنین در این مراسم کارت همیاری محیط‌بان افتخاری به استاندار گلستان اهدا شد.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد:محیط‎بانان شب و روز را برای حفظ محیط زیست و منابع ملی فدا می‎کنند که زحمات این قشر جای قدردانی دارد.

نبی هزارجریبی با بیان اینکه چطور می‎شود انسانی به خاطر شکار حیوان انسان دیگری را مورد هدف گلوله قرار می‎دهد، افزود:این یک درد است و باید فرهنگ‎سازی صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه برای حفاظت از محیط زیست باید قوانین شدیدی وضع شود، اذعان کرد:خانه ملت آماده است که قوانین محیط‎زیستی که خلأ دارد را اصلاح کند.

*برداشت‎های غیرمجاز در جنگل‎های شمال ضربه شدیدی را در سیل اخیر بر ما زد

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:برداشت‎های غیرمجاز در جنگل‎های شمال ضربه شدیدی را در سیل اخیر بر ما زد.

هزارجریبی متذکر شد:درست است که در طرح‎های توقف برداشت جنگل عده‎ای بیکار شدند اما احیای جنگل‎های«هیرکانی»طرح بسیار خوبی بود و بیکاری فعالان این حوزه را می‎توان با ایجاد اشتغال از راه‎های دیگر جبران کرد.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی جنگل‎های هیرکانی تکلیف ما را در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست بیشتر می‎کند، بیان کرد:برای احداث دوربرگردان چندین درخت را جابه‎جا کردیم که تشکل‎های محیط زیستی نسبت به این اقدام اعتراض کردند که چرا این کار را انجام دادیم اما ما وعده دادیم به جای هر درخت جابه جا شده چهار درخت بکاریم.

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت فرهنگ‎سازی در درختکاری تأکید کرد و یادآور شد:باید با متجاوزان محیط زیست شدیداً برخورد شود چراکه امنیت ملی و ثبات اجتماعی ما را به خطر می‎اندازد اخیراً نیز 191 اصله سلاح شکاری توسط نیروی انتظامی در گلستان کشف شد که جای قدردانی دارد./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7780



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96