اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دیواره رودخانه نوکنده گلستان در معرض ریزش قرار گرفت
بر اثر وقع سیل در استان گلستان و به تبع آن در شهر نوکنده شاهد تخریب قسمتی از دیواره رودخانه نوکنده هستیم و در صورت عدم رسیدگی به دیواره این رودخانه شاهد ریزش و خسارات جبران‌ناپذیری در این منطقه خواهیم بود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، بارندگی‌های شدید و وقوع سیل در ابتدای سال جاری در گلستان باعث شد تا دیواره بسیاری از رودخانه‌های شهرستان بندرگز تخریب شود.

در شهر نوکنده شرایط تخریب رودخانه‌ها بر اثر  سیل  در وضعیت خطرناکتری قرار دارد و می‌طلبد که مسؤولان متولی اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا بار دیگر شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در این شهر نباشیم.

*سه الی چهار ماه گذشته به شهرداری  نوکنده  اطلاع دادیم که دیواره رودخانه مشکل دارد ولی کسی گوش نداد

یکی از شهروندان شهرستان بندرگز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت:سه الی چهار ماه گذشته ما به  شهرداری  نوکنده اطلاع دادیم که این قسمت از رودخانه مشکل دارد و باید هر چه سریعتر مشکل آن مرتفع شود ولی کسی گوش نداد تا اینکه این اتفاق افتاد.

 

شهروند دیگری نیز با گلایه از عدم پیگیری رسیدگی به بستر رودخانه‌های شهرستان بندرگز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان گفت:بارها به مسوولان تذکر دادیم که بستر رودخانه نوکنده بسیار خطرناک است و احتمال ریزش دارد و طی این چهارماهی که مردم از مسوولان شهرداری این شهرستان درخواست کردند کسی تا الان هیچ کاری در این زمینه انجام نداد و در نهایت منجر به ریزش دیواره‌های رودخانه شد.

شهردار نوکنده گفت:شهرداری نوکنده توانایی مالی ندارد که بتواند خودش از اعتبارات درونی اداره، بستر و دیواره‌های رودخانه‌های این شهر را مرمت کند.

سید محمدرضا سیدالنگی ابراز کرد:منتظر این هستیم که مدیریت بحران از ماده 10 و 12 تامین اعتبار کند تا بتوانیم پیمانکار بگیریم و کار مرت و بازسازی این رودخانه‌ها را انجام دهیم.

*نصب چراغ چشمک‌زن خطر در این منطقه ضروری است

رئیس دادگستری نوکنده با تاکید بر اینکه شهرداری نوکنده باید در این زمینه ورود پیدا کند، ابراز کرد:شهرداری نوکنده حداقل با استفاده از یک تیرآهن و یا استفاده از یک حائلی برای جلوگیری از ریزش بیشتر دیواره رودخانه شهر نوکنده ایجاد شود تا از خسارت بیشتر در این زمینه جلوگیری شود.

کاظم طالبی با بیان اینکه باید از هر طریقی جلوی خسارات احتمالی ناشی از ریزش این دیواره از رودخانه نوکنده را بگیریم، اظهار کرد:نصب چراغ‌های چشمک‌زن خطر در این منطقه(رودخانه نوکنده)که در حال ریزش است از حداقل کارهای ضروری است که شهردار نوکنده انجام نداده است.

فرماندار بندرگز با اشاره به اینکه اعتبارات سیل در این خصوص ابلاغ شده است، تصریح کرد:انشالله بتوانیم با پیگیری از طریق شهرداری‌ها به جذب اعتبارات در زمینه اصلاح و بازسازی مسیرهای خسارت‌دیده در حوزه رودخانه و راه دسترسی شهر نوکنده اقدام کنیم.

*۴۷ میلیارد تومان خسارت بر اثر سیل به بخش‌های مختلف بندرگز وارد شد

حسین احمدی خاطرنشان کرد:بر اثر سیل در شهرستان بندرگز در مجموع ۴۷ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، زیر ساخت‌ها، راه‌ها و پل‌ها در این شهرستان وارد شده است.

وی افزود:اعتبارات سیل به استان ابلاغ شد و پیگیر هستیم تا از طریق شهرداری‌های نوکنده و بندرگز این اعتبارات را جذب کنیم.

جعفر رضایی شهردار بندرگز گفت:مسوولان استانی به ما دستور دادند که میزان اعتبارات را به ما اعلام کنید و ما این کار را انجام دادیم و به محض دریافت اعتبارات ما فعالیت خودمان را با جذب پیمانکار در این زمینه آغاز خواهیم کرد.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان، در شهر بندرگز خطر تخریب دیواره رودخانه برای منازل مسکونی وجود دارد و همچنین مدرسه سما با داشتن 300 دانش‌آموزی که قرار است در مهرماه جاری در این مدرسه مشغول به تحصیل شوند نیز احتمال خطر وجود دارد.

مسوولان بجنبند تا اتفاق ناگوار دیگری وجدان‌ها را به درد نیاورده فکری به حال وضعیت نابه سامان رودخانه این شهر کنند./فارس


http://www.caspiankhabar.com/7770



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96