اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد نرماب مینودشت پیش بینی شد
معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد که در بودجه امسال مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد بزرگ و در حال احداث نرماب چهل چای شهرستان مینودشت در شرق این استان پیش بینی شده است.

داود گیلک روز چهارشنبه در حاشیه نشست با فرماندار  مینودشت  در شرق گلستان، در گفت و گو با کاسپین خبر ابراز امیدواری کرد که با تخصیص کامل اعتبارات پیش بینی شده امسال، آبگیری این سد که هم اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تا پایان سال جاری آغاز شود.

وی گفت:علاوه بر اعتبارات پیش بینی شده برای سد نرماب چهل چای مینودشت، شرکت آب منطقه ای نیز به دنبال تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی برای اجرای طرح جابجایی روستای جنگلده بالا از منابع ملی و تبصره ای بودجه ۹۸ است.

به گزارش کاسپین خبر، عملیات اجرایی سد نرماب چهل چای از طرح های ملی وزارت نیرو، با اعتبار پیش بینی شده اولیه چهار هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۱ بر روی سه رودخانه نرماب، چهل چای و خرمارود در شهرستان مینودشت آغاز شد.

این سد مخزنی که از نوع خاکی همگن به ارتفاع ۶۰ متر و حجم مخزن ۱۱۵ میلیون متر مکعب آب است با هدف کنترل و ذخیره سیلاب، توسعه و بهبود کشاورزی در زمین های زیرپوشش، استفاده صحیح از منابع آب زیر زمینی و تلفیق آن با آب سطحی، تامین آب شرب و کشاورزی منطقه، توسعه صنعت گردشگری و تولید برق توسط وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا(ص)در حال ساخت است.

گیلک همچنین از آغاز فعالیت سرمایه گذار بخش خصوصی برای احداث خط انتقال بطول تقریبی ۳۰ کیلومتر از سد نرماب چهل چای به مخازن ذخیره آب شرب دو شهر مینودشت و  گنبد کاووس خبر داد و اضافه کرد:این طرح که با هدف تامین آب شرب ساکنان این دو شهر انجام می شود، براساس پیش بینی انجام شده ظرف دو سال پایان می پذیرد.

وی تصریح کرد:اصل سرمایه گذاری و سود مشارکت آن در مجموع ۱,۰۰۰ میلیارد ریال است که مجوز اجرایی آن نیز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اخذ شده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد:با تکمیل سد نرماب چهل چای مینودشت و آبگیری آن، مشکل کمبود آب شرب چهار شهر و ۱۳۰ روستای واقع در شرق گلستان رفع می شود.

شهرستان های گنبدکاووس و مینودشت با مجموع جمعیت تقریبی ۴۵۰ هزار نفر درشرق استان گلستان واقع اند./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7766



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96