اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



پزشکان کرمانی سیل‌زدگان آق قلا را درمان می‌کنند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: کاروان سلامت اعزامی از استان کرمان شامل ۲۰ پزشک متخصص و فوق تخصص در شاخه‌های گوناگون مردم سیل زده شهر آق قلا را معاینه و درمان می کنند.

محمد علی هروی روز چهارشنبه در گفتگو با کاسپین خبر اظهار داشت:این پزشکان متخصص در بخش‌های آسم و آلرژی، عفونی، زنان و زایمان، دندانپزشکی، اطفال، چشم پزشکی، روان‌پزشکی، مشاوره و روان شناسی با حضور در شهر و روستاهای آق قلا، بیماران مراجعه کننده را به صورت رایگان معاینه می‌کنند.

وی گفت:کاروان سلامت جمعیت  هلال احمر   کرمان  ۴ روز در روستاهای سقریلقی، یلمه خندان، چن سبیلی و محله حکیم آباد شهر آق قلا به مردم  سیل  زده خدمت رسانی می‌کند.

وی ادامه داد:هلال احمر در سیل گلستان از توان حدود ۶۵ هزار نفر برای امداد رسانی بهره برد و با اسکان بیش از ۱۸ هزار نفر، انتقال ۴۱ مصدوم به مراکز درمانی، تخلیه آب بیش از ۲ هزار خانه، سهم زیادی در رفع دغدغه و نگرانی‌های مردم آسیب دیده از سیل گلستان داشت.

به‌گفته وی هلال احمر در هفته‌های اول سیل گلستان از ۶ بالگرد، ۵۵۶ لجن کش و موتور پمپ، ۳۷ قایق نجات، ۱۴۱۴ خودروی کمک‌دار و سنگین استفاده کرده و بیش از ۷ هزار چادر امدادی، ۱۷ هزار و ۷۰۰ موکت، ۴۰ هزار پتو، ۷۰ هزار کنسروجات و ۲۱۱ هزار پرس غذای گرم میان سیل زدگان توزیع کرد.
هلال احمر همچنین ۴۱۰ میلیارد ریال از کمک‌های غیرنقدی خیرین و مردم را به دست سیل زدگان گلستان رساند.
باران شدید، طوفان، جاری شدن سیلاب، آب‌گرفتگی از روزهای پایانی اسفند ۹۷ در گلستان که بیش از یک ماه پس از سال جدید هم آب‌گرفتگی ادامه داشت، خسارات مالی سنگینی به بخش‌های مختلف از جمله راه‌های ارتباطی استان وارد کرد و در مجموع جان ۱۱ نفر را گرفت./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7760



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96