اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت های منطقه اقتصادی اترک
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان از اختصاص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای شتاب بخشی در تکمیل زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی اترک خبر داد و گفت: سال گذشته نیز ۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل زیرساخت های این منطقه ویژه اختصاص یافته بود.

حجت الله خلیل زاده روز دوشنبه هنگام حضور خبرنگاران در منطقه ویژه  اقتصادی   اترک  اظهار داشت:فراهم شدن زیر ساخت‌هایی چون برق، آب، مخابرات و فیبر نوری در فاز نخست و ۲۵۰ هکتاری این منطقه ویژه به اتمام رسیده و محدود سازی و جدول کشی فاز ۲ نیز آغاز شده است.
به گفته وی تاکنون ۲۸ قرارداد با سرمایه گذاران حوزه‌ای مختلف در منطقه ویژه اقتصادی اترک تنظیم شده و ۳۵ هکتار زمین نیز در اختیار متقاضیان اجرای طرح‌های گوناگون قرار گرفته است.
خلیل زاده ادامه داد:صنعت و مدیریت شهرک‌های صنعتی استان متعلق به یک فرد یا دستگاه خاص نیست بلکه صنایع پیشران اصلی توسعه و یکی از نیازهای اصلی رسیدن گلستان به توسعه پایدار است.
وی ادامه داد:منطقه ویژه اقتصادی اترک با هدف پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیر نفتی، انتقال فناوری، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، مشغول فعالیت است.


خلیل زاده ابراز امیدواری کرد با توجه به مزیت‌هایی مانند نزدیکی به  فرودگاه ، خط راه آهن و پایانه مرزی  اینچه برون ، این منطقه مورد توجه صنعتگران، بازرگانان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار بگیرد.
وی به برخی مشوق‌های اعطایی به سرمایه گذاران در منطقه ویژه اشاره کرد و گفت:اعمال معافیت مالیاتی و تعرفه‌های گمرکی خاص، نیاز نداشتن به اخذ مجوز سرمایه گذاری خارجی، ترانزیت و انتقال کالا برای تقویت صادرات، معافیت از پرداخت عوارض و هم چنین ورود ماشین آلات خط تولید بدون عوارض گمرکی، از جمله مزیت‌های فعالیت در مناطق ویژه اقتصادی برای سرمایه گذاران است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7747



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96