اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان شکاری در گلستان
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای بندرترکمن و گمیشان از دستگیری یک گروه از متخلفان صید و زنده گیری پرندگان شکاری در منطقه خبر داد و گفت: در این پیوند ۲ نفر دستگیر شدند.

علی بیانی روز دوشنبه در گفت و گو با کاسپین خبر اظهار داشت:با تشدید فعالیت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، ماموران موفق به دستگیری این  شکارچیان غیرمجاز  پرندگان در زیستگاه‌های بندرترکمن شدند.

وی افزود:گشت محیطبانان اغلب از بامداد آغاز و در حوزه زیستگاه‌های بندرترکمن، تالاب بین المللی  گمیشان  و منطقه  شکار  ممنوع صوفی‌کم و سایر زیستگاه‌های شهرستانهای غرب استان ادامه می یابد.

به گفته وی از شکارچیان دستگیر شده ۲ قطعه پرنده طعمه، یک دستگاه موتورسیکلت، یک تله، شبچه مخصوص زنده گیری پرندگان شکاری و یک دستگاه دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

پرندگان شکاری همچون بحری، بالابان، شاهین از گونه‌های در معرض خطر انقراض بوده که مورد طمع افراد سودجو و منفعت طلب قرار دارند.

بیانی همچنین گفت:بر اساس قانون شکار و صید، متخلفان علاوه بر جریمه و جزای نقدی، حسب مورد از سوی محاکم قضائی تا سه سال حبس محکوم می‌شوند.

گلستان از جمله معدود تنفس گاه‌های گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری کشور به شمار آمده و به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است./ایرنا


http://www.caspiankhabar.com/7739



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96