اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



صدورمجوز عرضه، برای کالا‌های دارای نشان استاندارد
مسئول نظارت بر بازار اداره کل استاندارد گلستان گفت: در مراکز تولید وتوزیع کالا‌ها مجوزعرضه برای کالا‌های دارای نشان استاندارد صادر می‌شود.

به گزارش کاسپین خبر از گرگان،رضا نوروزی مسئول نظارت بر  بازار  اداره کل استاندارد گلستان گفت:طرح طا‌ها همزمان با سراسر کشور در استان از اول تیرماه امسال آغاز شد وبر اساس آن بازرسان این نهاد با بازدید از مراکز تولید و عرضه  کالا ‌ها تنها برای کالا‌های دارای  نشان استاندارد  مجوز عرضه صادر می‌کنند.


وی ادامه داد:هدف از اجرای این طرح دربازار تضمین  سلامت  و جلوگیری از عرضه کالا‌های فاقد علامت استاندارد و با کیفیت پایین‌تراست.


نوروزی گفت:همچنین خرید، نمونه‌برداری و آزمون محصولات و بررسی کیفیت علامت استاندارد بر روی کالا درج شده از دیگر اقدامات این طرح است.


نوروزی افزود:شهروندان می‌توانند از سالم بودن علامت استاندارد بر روی کالا‌ها اطمینان حاصل کنند، هر علامت استاندارد یک کد ۱۰ رقمی زیر آن درج شده است مردم از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند این کد ۱۰ رقمی را وارد کنند و نسبت به استاندارد بودن یا نبودن کالا اطلاع یابند.


وی ادامه داد:علامت استاندارد احساس امنیت به خریداران کالا می‌دهد و اجرای طرح طا‌ها در سراسر کشور تضمین کننده سلامت بازاراست.


درسال گذشته ۱۱ هزار واحد  تولیدی صنفی  بر اساس طرح طا‌ها مورد بازرسی قرار گرفت./باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/7709



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96