اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



معاون وزیر کشور در گلستان

تسهیلات ویژه برای بازسازی و تعمیرات در مناطق سیل‌زده کشور پرداخت می‌شود
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: با مصوبه جدید هیئت وزیران تسهیلات برای بازسازی و تعمیرات در ۱۸ استان کشور در مناطق سیل‌زده در حال تخصیص است تا براساس زمان‌بندی پیش برویم.

 معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور  گفت:با مصوبه جدید هیئت وزیران تسهیلات برای  بازسازی  و تعمیرات در ۱۸ استان کشور در مناطق  سیل ‌زده در حال تخصیص است تا براساس زمان‌بندی پیش برویم.

به گزارش کاسپین خبر، مهدی جمالی‌نژاد ظهر امروز در مراسم آغاز کلنگ‌زنی 20 هزار واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل توسط  سپاه پاسداران  در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز بازسازی واحدهای مسکونی در شهرستان آق قلا به کمک بسیج، اظهار داشت:برای نخستین بار قرارگاه سازندگی راه‌اندازی شده و چون بیش از 21 استان درگیر سیل شده‌اند با کمک این قرارگاه براساس زمان‌بندی پیش می‌رویم.

 

وی تصریح کرد:علاوه بر این قرارگاه که در وزارت کشور تشکیل شد و ریاست آن برعهده وزیر کشور است، در استان‌ها هم کمیته‌‌های آن تشکیل شده و هر هفته شرایط را ارزیابی و به قرارگاه مرکزی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به زمان‌بندی اجرای کارها در مناطق سیل‌زده استان گلستان، تاکید کرد:همه دستگاه‌ها براساس تعهد عمل می‌کنند و بنیاد مسکن و بسیج همه پای کار آمده‌اند تا این شرایط به خوبی پیش برود.

 

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در ارزیابی‌ها مشخص شد بیش از 162 هزار واحد مسکونی آسیب دیدند، خاطرنشان کرد:بیش از 11 هزار واحد شهری و بیش 56 هزار واحد مسکونی روستایی احداثی هستند و 102 هزار واحد شهری و روستایی تعمیراتی و به بیش از 109 هزار واحد نیز خسارت معیشتی وارد شده که بنیاد مسکن برای ساخت بیش از 56 هزار واحد پرونده تشکیل داده و در حال معرفی به بانک‌ها هستند.

 

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود:25 هزار پرونده به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که تاکنون برای 2480 واحد قرارداد منعقد شده است.

 

جمالی نژاد با اشاره به مصوبه جدید هیئت وزیران تصریح کرد:با این مصوبه تسهیلات 29 هزار میلیارد ریالی بازسازی و جبران خسارت و 25 هزار میلیاردی قرض‌الحسنه کارمزد 4 درصد و 7460 میلیارد ریالی برای زیرساخت‌ها از تملک دارایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این پول‌ها در حال تخصیص است و بانک‌های عامل در محل اسکان پیدا کرده‌اند تا کار براساس زمان‌بندی تعیین شده پیش برود/تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7624



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96