اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



سرپرست استانداری گلستان خبرداد:

سکونت ۳۰۰۰۰ تبعه خارجی در گلستان/ پذیرش کمک های بین المللی
سرپرست استانداری گلستان با بیان این که ۳۰ هزار تبعه خارجی در گلستان زندگی می کنند، گفت: گلستان از پذیرش مساعدت بشر دوستانه بین المللی استقبال می کند.

  سرپرست استانداری گلستان  با بیان این که ۳۰ هزار  تبعه خارجی  در گلستان زندگی می کنند، گفت:گلستان از پذیرش مساعدت بشر دوستانه بین المللی استقبال می کند.

 

به گزارش کاسپین خبر،  میرمحمد غراوی  عصر چهارشنبه در دیدار با  ایوو فریسن   رییس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد  و هیات همراه، اظهارکرد:بسیاری از کمک ها و امدادرسانی های اولیه از سوی نهادهای مردمی، دستگاه های دولتی و غیر دولتی به حادثه دیدگان سیلاب در گلستان رسیده است اما گلستان از پذیرش هرگونه کمک و مساعدت بشر دوستانه بین المللی هم استقبال می کند.

 

وی افزود:در این حادثه که بر اثر بارندگی در سه روز به میزان ۷۰ درصد بارندگی سالیانه استان رخ داد، بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان آسیب دید.

 

غراوی ادامه داد:از این تعداد هشت هزار واحد به صورت کامل نیازمند بازسازی است و مابقی هم باید بهسازی شوند.

 

وی بیان کرد:هزار و ۱۰۰ کیلومتر از راه های استان آسیب دیده که در بعضی نقاط مجبور به شکافتن جاده و لوله گذاری جهت عبور آب شده ایم و در بخش کشاورزی هم ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آب فرا گرفت که محصول ۱۰۰ هزار هکتار کاملاً تخریب شد و تلاش می کنیم محصول باقی اراضی را از خطر نابودی نجات دهیم.

 

غراوی تأکید کرد:تا زمان احداث مسکن مقاوم برای آسیب دیدگان نیازمند قریب به پنج هزار کانکس هستیم که امیدواریم آژانس های بین المللی بتوانند به ما کمک کنند.

 

وی اظهار کرد:قریب به ۳۰ هزار نفر اتباع خارجی حاضر در استان سکونت دارند که از این تعداد ۲۷ هزار نفر به صورت مجاز و سه هزار نفر به طور غیرمجاز در استان حضور دارند و در شهرهای گرگان و گنبد کاووس هم استقرار دارند.

 

بررسی دقیق نیازهای سیل زدگان

 

در ادامه ایوو فریسن(ivo freijsen)، ریاست کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هم اظهار کرد:همچون گذشته از حادثه دیدگان حمایت می کنیم و در حال حاضر هم بخشی از کمک های غیرنقدی موجود را به جمهوری اسلامی ایران ارسال کردیم.

 

وی افزود:هدف ما از حضور در گلستان بررسی دقیق نیازهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی است که نهادهای بین المللی می توانند داشته باشند.

 

ایوو فریسن ادامه داد:برای جذب منابع بین المللی ما باید فعالیت ها و پروژه های دقیقی را تعریف کنیم تا بتوانیم بودجه مورد نظر را جذب کنیم.

 

وی گفت:خوشبختانه رفتار شما با اتباع خارجی بسیار خوب است و امیدواریم شاهد چنین برخوردی در دیگر کشورها هم باشیم.

 

ایوو فریسن خاطرنشان کرد:تلاش کرده ایم کمک های بشر دوستانه بین المللی را فارغ از تحریم های امریکا به ایران برسانیم و در ادامه هم تلاش خواهیم کرد این برخوردهای خصمانه تاثیری در ارسال کمک های بشردوستانه بین المللی به جمهوری اسلامی نداشته باشد/مهر


http://www.caspiankhabar.com/7562



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96