اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



تولید سریال مختوم‌قلی فراغی با همکاری ایران و ترکمنستان
نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: سریال مختوم‌قلی فراغی کار مشترک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ساخته می‌شود.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی گفت:سریال مختوم‌قلی فراغی کار مشترک صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان ساخته می‌شود.

 

به گزارش کاسپین خبر، شهرام کوسه‌غراوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توافق صورت‌گرفته با رسانه ملی برای تولید سریال مختوم‌قلی فراغی اظهار داشت:با موافقت میرباقری معاون سیمای رسانه ملی کار ساخت سریال مختوم‌قلی فراغی به‌صورت مشترک با کشور ترکمنستان ساخته می‌شود.

 

وی با اشاره به شخصیت بزرگ مختوم‌قلی که در ادبیات شهری خود بیشتر دغدغه مسائل اجتماعی را داشته تصریح کرد:در سفر رئیس جمهور قبلی و کنونی جمهوری اسلامی ایران به ترکمنستان پیشنهاد ساخت این سریال مطرح و موافقت شده بود.

 

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:با پیگیری‌های انجام‌شده این توافق‌ها به مرحله نهایی رسیده و معاون سیما موافقت خود را با ساخت اسم سریال اعلام کرد.

کوسه‌غراوی با بیان اینکه فیلم‌نامه این سریال در 26 قسمت طراحی شده است، افزود:برآورد اولیه هزینه ساخت این سریال 25 میلیارد تومان است که در کار مشترک بین 2 کشور ایران و ترکمنستان ساخته می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد:کارگردانی این سریال باارزش را داود میرباقری به‌عهده خواهد داشت و بازیگران مطرحی از 2 کشور در این سریال نقش‌آفرینی خواهند کرد.

 

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:قرار است پس از تأیید نهایی فیلم‌نامه کار ساخت آغاز شود که امیدواریم این مهم هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 

مختوم‌قلی فراغی شاعر مسلمان ایرانی ترکمن از جمله شعرای بزرگی است که اشعارش آمیخته از دین و آمیزه‌های دینی و وحدت است/تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7518



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96