اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۳۳ باند تهیه و توزیع موادمخدر در گلستان متلاشی شد
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان با اشاره به دستگیری ۴ هزار و ۸۵۰ قاچاقچی موادمخدر در استان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۴ تن انواع مخدر در استان کشف شده که در این ارتباط ۳۳ باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز کشف و متلاشی شده است.

 رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گلستان  با اشاره به دستگیری ۴ هزار و ۸۵۰  قاچاقچی موادمخدر  در استان گفت:در ۱۱ ماهه امسال ۱۴ تن انواع مخدر در استان کشف شده که در این ارتباط ۳۳  باند تهیه و توزیع موادمخدر  نیز کشف و متلاشی شده است.

 

به گزارش کاسپین خبر،  شعبان غربا  ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به کاهش سن اعتیاد در استان گلستان اظهاداشت:براساس برخی گزارش‌ها سن اعتیاد به کمتر از ۱۵ سال رسیده و گرایش به مصرف موامخدر بین دانش‌آموزان و دانشجویان به ویژه بانوان در حال افزایش است.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد سارقان، معتاد هستند، گفت:اعتیاد به موادمخدر را می‌توان یکی از بزرگترین آسیب‌های اجتماعی دانست که سهم زیادی در بروز جرایم مختلف دارد.

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان با بیان اینکه گلستان در زمینه درصد افزایش کشفیات در رتبه نخست کشور قرار دارد، ادامه داد:در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۱۴ تن انواع موادمخدر در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

 

وی با اشاره به دستگیری ۴ هزار و ۸۵۰ قاچاقچی موادمخدر در استان گفت:افزون براین ۳۳ باند تهیه و توزیع مواد مخدر نیز در استان شناسایی و متلاشی شده که از این قاچاقچیان ۱۲۵ دستگاه خودروی سواری سبک، ۱۴ دستگاه خودروی سنگین و ۳۸ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

 

غربا ادامه داد:بیشترین نوع ماده مخدر کشف شده در ۱۱ ماهه گذشته، تریاک با ۹ تن و ۸۰۰ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشف این ماده مخدر ۱۱۴ درصد افزایش یافته است.

 

وی اظهارداشت:استان گلستان رتبه دوم شیوع مصرف موادمخدر در کشور را دارد و گرایش مصرف موادمخدر در استان از سنتی به مواد صنعتی تغییر یافته است که یک تهدید بزرگ برای جامعه به شمار می‌رود.

 

غربا بر لزوم اجرای طرح‌های پیشگیرانه در زمینه کاهش مصرف موادمخدر تأکید کرد و افزود:یکی از اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر استان اجرای طرح‌های پیشگیرانه است که در این موضوع طرح‌های مختلفی در اطراف مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، پارک‌ها و اماکن عمومی اجرایی شده است.در همین راستا نیز چند باب قهوه‌خانه اطراف مدارس در شهر‌های استان شناسایی شدند که اقدام به توزیع موادمخدر می‌کردند؛ این قهوه‌خانه‌ها با هماهنگی اداره اماکن به پلمب شد.

 

وی درباره اجرای طرح«شهید شوشتری»در محله‌های آسیب‌پذیر و پُرخطر شهر‌های استان گفت:در این طرح‌ها شناسایی نقاط آلوده و پرخطر، اقدامات پیشگیرانه، پاکسازی و فرهنگ‌سازی درباره آثار سوء مصرف موادمخدر انجام می‌شود.طرح شهید شوشتری اکنون در دو نقطه شهر گرگان و در ۱۳ محله سایر شهر‌های استان در حال اجرا است/باشگاه خبرنگاران جوان


http://www.caspiankhabar.com/7503



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96