اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



افزایش ۱۷ درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان گلستان
رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با اشاره به رشد ۱۷ درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان، گفت: حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان عضویت دارند.

 رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان  با اشاره به رشد ۱۷ درصدی  نرخ خدمات مهندسی  در استان، گفت:حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان عضویت دارند.

به گزارش کاسپین خبر،  حسین ویزواری  عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به عضویت حدود 9 هزار و 500 نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان اظهارداشت:این تعداد از مهندسان در 7 رشته در حال ارائه خدمات فنی و مهندسی در استان هستند که حداقل مدرک تحصیلی این افراد لیسانس است.از همین رو ظرفیت بسیار خوبی در استان وجود دارد که مدیران بخش‌های مختلف می‌توانند از آن بهره بگیرند.

 

وی با اشاره به فرارسیدن روز مهندس گفت:جشن این روز 4 اسفند در گنبدکاووس و 5 اسفند نیز در گرگان و محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار خواهد شد.

 

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان با اشاره به شکل‌گیری شورای انتظامی در این سازمان گفت:در چندماه اخیر که هیئت رئیسه جدید کار خود را آغاز کرد، تلاش کردیم تا ارکان اصلی سازمان از جمله شورای انتظامی و کمیته ها و کمیسیون های تخصصی را راه اندازی کنیم که این اتفاق رخ داد.

 

وی با اشاره به رشد 17 درصدی نرخ خدمات مهندسی در استان بیان کرد:در ماه‌های اخیر و بعد از حدود 2 سال که نرخ خدمات فنی و مهندسی ثابت بود آن را بروزرسانی کردیم؛ هرچند هنوز هم با نرخ واقعی فاصله دارد.

 

ویزواری افزود:یکی از دغدغه ها در استان حفظ ارزش‌های معماری ایرانی اسلامی است که در همین زمینه ضوابط مربوط به سیما و منظر شهری از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استام تهیه شد.این شیوه نامه به سازمان مرکزی ارسال شده و قرار است در کل کشور به اجرا درآید.

 

وی با بیان اینکه اکنون مناظر شهری دچار نابه سامانی و آشفتگی است، خاطرنشان کرد:این شیوه‌نامه ضوابط طراحی، اجرا و بهینه‌سازی را به مهندسان و طراحان ارائه می‌کند و در قالب آن خدمات جدیدی نیز ارائه خواهد شد.هرچند اجرای این ضوابط نافی آزادی عمل طراحان و مهندسان معمار نخواهد بود.

 

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در بخش دیگر به تخلفات ساختمانی در استان به ویژه گرگان اشاره کرد و گفت:تخلفات ساختمانی و کمیسیون ماده 100 از معضلات ساخت و ساز در استان است.مکاتباتی در این زمینه از سوی این سازمان انجام شد اما تنها ابزار ما"قلم"ما است و وظیفه اصلی برعهده شهرداری قرار دارد.این مسئله با ورود دادستان به شکل جدی تری پیگیری می شود و امیدواریم سال آینده تخلفات ماده 100 به حداقل برسد.

 

وی همچنین بیان کرد:ایجاد سازمان الکترونیک و حذف دبیرخانه کاغذی و همچنین تهیه ضوابط"ساختمان پایدار"برای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر اقدامات هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.

 

جرجانی؛ نائب رئیس اول هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نیز در این جلسه با بیان اینکه معضل اصلی جامعه مهندسی و مردم به عنوان مصرف کننده، این است که افراد فاقد صلاحیت به امر ساخت و ساز ورود کردند که سبب کاهش کیفیت ساخت و سازها به ویژه در گلستان شده است.

 

وی ادامه داد:قرار بود با تعیین تیم نظارت و بازرسی، شرایط بهبود پیدا کند اما متاسفانه به دلیل کوتاهی از سوی برخی مهندسان و اختلافاتی که گاهی با مالک به وجود می آمد؛ این نظارت ها واقعی نبود.

 

جرجانی ادامه داد:براساس شیوه نامه جدید وزارت راه و شهرسازی ساخت و سازها از سال آینده صرفا باید از سوی افراد دارای صلاحیت انجام شود/تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7461



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96