اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



۲۸۰۰ پروژه اقتصادی گلستان با حضور وزیر اقتصاد افتتاح شد
مراسم متمرکز افتتاح و کلنگ‎زنی ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در استان گلستان امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در بخش سرخنکلاته شهرستان گرگان برگزار شد.

مراسم متمرکز افتتاح و کلنگزنی ۲ هزار و ۸۰۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزایی در استان گلستان امروز با حضور وزیر اقتصاد و دارایی در بخش سرخنکلاته شهرستان گرگان برگزار شد.

 

به گزارش کاسپین خبر، همزمان با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار گلستان و دیگر مسئولان استانی، 2 هزار و 800 پروژه عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا با اعتبار بیش از 2 هزار و 100 میلیارد تومان و اشتغالزایی 6 هزار و 604 نفر در استان گلستان افتتاح و کلنگزنی شد.

 

از این تعداد 257 پروژه در بخش عمرانی با اعتبار 322 میلیارد و 600 میلیون تومان و 31 طرح نیز در بخش اقتصادی با اشتغالزایی و سرمایهگذاری 999 میلیارد تومان و اشتغالزایی 3 هزار و 321 نفر بوده است.

 

همچنین امروز ساختمان مرکزی دانشگاه گلستان با اعتبارات استانی و ملی در 4 هزار و 800 متر مربع و با هزینه بیش از 7 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

نورمحمد تربتینژاد نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار کرد:اسلامی بودن و مردمی بودن انقلاب اسلامی یکی از ویژگیهایی مهم انقلاب اسلامی بود که با درایت و رهبری حضرت امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری به 40 سالگی رسیده است.

 

نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امید به زندگی در انقلاب اسلامی 19 سال افزایش یافته است، ادامه داد:امروز میانگین امید به زندگی در کشور به 76 سال رسیده است.

 

 

تربتینژاد با بیان اینکه بیکاری در همه استانها وجود دارد، گفت:بیش از 60 هزار نفر در استان گلستان بیکار داریم و برای ایجاد یک شغل میانگین 200 میلیون تومان بودجه نیاز است و در صنعت سرمایهگذاری نیاز به 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

 

وی با بیان اینکه 15 هزار میلیارد تومان برای ریشهکنی بیکاری در استان اعتبار نیاز است، یادآور شد:بهترین روش برای ریشه‌کنی بیکاری جذب سرمایهگذار است.

 

تربتینژاد با بیان اینکه در استان گلستان 49 درصد از جمعیت استان را روستائیان تشکیل میدهند، افزود:در شهرستان آققلا بالغ بر 75 درصد جمعیت را روستائیان تشکیلا میدهند.

 

وی با بیان اینکه پتانسیل در استان گلستان برای حل مشکل بحران کمآبی وجود دارد، یادآور شد:وزیر اقتصاد و دارایی میتواند به عنوان عضوی از هیئت دولت نسبت به حل برخی از مشکلات استان کمک کند و انتظار داریم در هیئت دولت این مشکلات دیده شود.

 

سید ابوالقاسم صفوی فرماندار گرگان هم در این مراسم اظهار کرد:شرایط سختی را در کشور مشاهده میکنیم و استکبار جهانی همه توان خود را برای زمین زدن انقلاب اسلامی بهکار بسته است.

 

فرماندار گرگان به حضور گسترده مردم در راهپیمایی22 بهمن اشاره کرد و افزود:حضور گسترده مردم را در 22 بهمن شاهد خواهیم بود/تسنیم

 


http://www.caspiankhabar.com/7455



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96