اخبار گرگان و گلستان|کاسپین خبر



راننده بی‌احتیاط گالیکشی به کاشت ۱۰۰۰ نهال در جنگل‌های استان گلستان محکوم شد
رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به صدور حکم جایگزین حبس برای یک راننده بی‌احتیاط گفت: متهم باید یک‌ هزار نهال در جنگل‌های استان گلستان بکارد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به صدور  حکم   جایگزین  حبس برای یک راننده بی‌احتیاط گفت:متهم باید یک‌هزار نهال در جنگل‌های استان گلستان بکارد.

به گزارش کاسپین خبر،  هادی هاشمیان  با اشاره به صدور حکم جایگزین حبس برای یک راننده بی‌احتیاط اظهار داشت:این راننده در تصادف منجر به فوت، علاوه بر پرداخت دیه، به 6 ماه حبس تعزیری هم محکوم شد.

 

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود:متهم پس از اینکه دیه را پرداخت کرد، با توجه به این که حادثه غیرعمد بود و متهم سابقه کیفری نداشت، قاضی گالیکشی برای وی مجازات جایگزین حبس در نظر گرفت و راننده را به جای 6 ماه زندان، به کاشت نهال محکوم کرد.

 

هاشمیان گفت:متهم باید هزار اصله نهال جنگلی از نوع ممرز، افرا و یا بلوط که متوسط عمر آن‌ها سه سال باشد، در فصل پاییز و یا زمستان زیرنظر اداره منابع طبیعی در جنگل‌های استان بکارد.

 

به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان، با دستور قاضی، اداره منابع طبیعی و واحد اجرای احکام کیفری شهرستان گالیکش بر اجرای این حکم نظارت می‌کنند.

 

فصل نهم قانون مجازات اسلامی به تشریح نحوه صدور احکام جایگزین حبس و شرایط آن اختصاص دارد که می‌تواند در اجرای سیاست حبس‌زدایی به قوه قضاییه یاری رساند/تسنیم


http://www.caspiankhabar.com/7408



تبلیغ کانال تلگرام



مهر ما در دل تاریخ سبز شد
شهروندخبرنگار ما باشید
بسته خبری اختصاصی کاسپین‌خبر
اطلاعیه شرکت گاز گلستان درباره آزمایش نشت گاز
تبلیغات نظام مهندسی ساختمان گلستان سال 96